POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.

Sedan POWER tog över Mediamarkts 29 varuhus i Sverige har kedjan arbetat intensivt för att “POWER-ifiera” butiksnätet. En av de största förändringarna är den kraftigt utbyggda serviceytan; ett område som anpassats för att kunna ge kunderna all den support de efterfrågar. Invigningarna av de två nya varuhusen under oktober 2025, i Heron City och på Avion i Umeå, är de senaste exemplen.
Vid sidan av investeringar i själva butikerna har POWER satsat mycket på att vidareutbilda all personal samt på att kunna ge kunderna support på distans. Allt fler väljer att handla via click & collect och vill då ha svar på frågor de inte kan få hos ett vanligt paketombud.
– Det är en sak att ha en sån yta i butik men att kunna fylla den med kompetens är något vi känner stor stolthet över. POWER säljer relativt komplexa produkter där många har frågor om alltifrån installation till tilläggstjänster. Då är det en trygghet att kunna prata med någon som vet vad det handlar om. Jag tror stenhårt på den fysiska butiken och det mervärde den erbjuder våra kunder, säger Magnus Kreuger, vd på POWER.
POWER har också fokuserat mycket på att bygga ut sitt erbjudande inom säkerhet det senaste året. POWER-kunder kan numera teckna ett säkerhetsavtal som ger dem ID-stöldförsäkring, ID-övervakning, bedrägeri- och internetsäkerhet samt tillgång till utbyggda supportfunktioner med inriktning på säkerhet. Därtill har POWER utbildat sin personal på området så att de kan ge bättre rådgivning till kunderna. Det här en del av POWERs långsiktiga strategi att kombinera låga priser på den senaste tekniken med trygghet i kundupplevelsen.
– Idag känner de flesta någon som drabbats och vi har de senaste åren fått väldigt många frågor om hur man skyddar sig mot skurkarna. Vi vill vara ett bolag som hjälper våra kunder med allt som har med teknik att göra och då ingår det att vi även hjälper dem att känna sig trygga i digitala miljöer, säger Marcus Erlandsson, varuhuschef på POWER Heron City.
POWERs butiksöppningar har blivit kända för att utveckla sig till folkfester. På en mängd butiker har köerna ringlat hundratals meter långa. Vid öppningen av nya POWER i Heron City blir det förutom kraftigt nedsatta priser alltifrån korvgrillning till underhållning och spännande tävlingar med fina priser. För att underlätta och skapa en härlig upplevelse för kunderna under öppningsdagen har POWER laddat upp med inte mindre än 20 extra kassalinjer den 16 oktober.
Nyckelord
Kontakter
Silje EnsrudPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seBilder


Om POWER
POWER är en av Nordens största hemelektronikkedjor med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I dag finns vi med över 260 varuhus, en stark e-handel och ett modernt centrallager i Sverige. POWER-familjen består av mer än 5 000 engagerade medarbetare. I Sverige har vi 28 varuhus och planerar flera nya etableringar under de kommande åren.
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
AI-datorn - studenternas nya favorit inför terminsstarten6.8.2025 14:02:47 CEST | Pressmeddelande
Terminsstarten närmar sig och hos hemelektronikkedjan POWER märks ett tydligt önskemål bland kunderna: en laptop med inbyggd artificiell intelligens.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum