Bliwa lanserar ny visuell identitet för ett tydligare varumärke och ökad tillväxt

Under hösten lanserar Bliwa en ny visuell identitet. Syftet med den nya identiteten är att den ska stötta bolagets tillväxtstrategi genom ökad tydlighet och en effektivare kommunikation.
– Den nya identiteten gör vårt varumärke tydligare, mer samtida och mer relevant i våra olika kanaler. Det handlar inte bara om ett nytt utseende, utan om att skapa bättre förutsättningar för att kommunicera enhetligt, snabbt och träffsäkert. Allt för att bidra till att driva en växande affär, säger Daniel Olemyr, kommunikationschef på Bliwa.
Genom ett modernare uttryck och ett starkare visuellt sammanhang vill Bliwa sticka ut från mängden och differentiera sig från det många andra gör i branschen. Den nya identiteten linjerar också med Bliwas unika ställning som ett kundägt och snabbrörligt specialistbolag inom personförsäkring.
– Vi är specialister på att försäkra människor. Det är det enda vi gör och det skiljer oss från många andra bolag. Det präglar den nya identiteten. Nu får vi ett visuellt uttryck som stärker oss i mötet med både nya och befintliga målgrupper, säger Daniel Olemyr.
Den nya visuella identiteten implementeras i successivt under hösten 2025 i alla externa och interna kanaler och omfattar allt från webbplats, till utdatat och försäkringsvillkor. Målet är att implementeringen ska vara fullt genomförd den sista juni 2026.
Bliwa - Bliwa - Vi försäkrar människor
Om Bliwa
Bliwa Livförsäkring bildades 2003 och är ett ömsesidigt specialistbolag som erbjuder personförsäkring genom gruppförsäkring. I samarbete med företag och organisationer försäkrar vi nära en miljon människor. Bliwa erbjuder försäkringar som ger ekonomisk trygghet vid olycksfall, sjukdom, dödsfall eller arbetslöshet samt snabb tillgång till sjukvård när det behövs. I Bliwakoncernen ingår även det helägda dotterbolaget Bliwa Skadeförsäkring.
Kontaktpersoner
Bliwa
Pressjour
- press@bliwa.se
- 073 - 639 59 00
Kontakter
Daniel OlemyrKommunikationschefBliwa
Tel:073-639 59 00daniel.olemyr@bliwa.seJessica IngessonCFO och VD Bliwa SkadeförsäkringBliwa/Bliwa Skadeförsäkring
jessica.ingeson@bliwa.seJohan BarrefeltVDBliwa
johan.barrefelt@bliwa.seLotta GrenChef - IT & UtvecklingBliwa
lotta.gren@bliwa.seMaria WahlströmChef - HR & tf Chef - KundBliwa
maria.wahlstrom@bliwa.seSusanna Malmsten, chef MarknadChef - MarknadBliwa
susanna.malmsten@bliwa.seBilder

Följ Bliwa
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bliwa
Anställningsbarhetsrapport - Arbetslivets utmaningar och hinder2.12.2025 11:41:58 CET | Nyheter
Anställningsbarhetsrapporten med tema arbetslivets utmaningar och hinder är en rapport som fokuserar på svenskarnas attityder till sitt arbete och arbetslivet. Med rapporten vill vi identifiera och belysa utmaningar samt skapa insikter som kan bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad och ett sundare arbetsliv
Bliwa inrättar kunskapsstipendium för att stärka ungas anställningsbarhet19.11.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
För att inspirera unga till fortsatta studier och lärande och stärka deras anställningsbarhet inrättar försäkringsbolaget Bliwa stipendiet, Årets unga kunskapslyft. Stipendiet delas ut i samarbete med organisationen NU: Nolla Utanförskapet och är ett led i Bliwas arbete med att stötta organisationer i civilsamhället som på olika sätt skapar förutsättningar för ökad anställningsbarhet.
Akademikerförbundet SSR väljer Bliwa som ny försäkringsgivare för inkomstförsäkring11.11.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Från den 1 januari 2026 tar Bliwa över som försäkringsgivare för Akademikerförbundet SSR:s nära 70 000 inkomstförsäkringar. Genom det nya avtalet får beteendevetare, ekonomer, socionomer och personalvetare ett bra skydd mot inkomstbortfall vid arbetslöshet.
Unga säger upp sig – trots hög arbetslöshet och tuff arbetsmarknad7.11.2025 07:31:47 CET | Nyheter
Ny statistik från försäkringsbolaget Bliwa visar att unga vuxna fortsätter att röra på sig på arbetsmarknaden och i många fall gör det helt på eget initiativ. Var fjärde person mellan 20 och 34 år har avslutat en anställning det senaste året. De vanligaste skälen är att man vill göra något annat eller inte trivs med arbetsmiljön.
Trygga svenskar fortsätter tvivla på framtida anställningsmöjligheter1.10.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenskarna känner fortsatt en hög grad av trygghet i sina anställningar. Samtidigt fortsätter många att tvivla på sina möjligheter att snabbt hitta en ny anställning om de skulle förlora jobbet. Det visar Anställningsindikatorn för tredje kvartalet 2025 som presenteras av försäkringsbolaget Bliwa. - Det faktum att vi ser en stabil nivå när det gäller svenskarnas trygghet i nuvarande anställning är så klart positivt. Samtidigt finns fortsatt osäkerhet kring framtida möjligheter på arbetsmarknaden, säger Daniel Olemyr, projektledare på Bliwa. Den samlade Anställningsindikatorn hamnar på 33 av 100 vilket är i paritet med tidigare kvartal. Sifforna visar bland annat att: 59 procent känner ingen oro alls för att förlora jobbet det kommande året. 7 procent oroar sig för att förlora jobbet. 24 procent uppger att de är mycket eller ganska otrygga med att få en ny anställning om de skulle bli av med sin nuvarande tjänst. - Anställningsindikatorn målar upp två tydliga bilder av svenskarnas syn p
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum