POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.

POWERs marknadschef Eddie Hernandez har på bara två år gjort POWER till ett av Sveriges mest omtalade varumärken – och visat hur mod, humor och relevans kan bygga enorm räckvidd i en traditionellt trög bransch.
Igår, den 23:e oktober, prisades Eddie Hernandez dubbelt, både som bästa marknadschef inom kategorin hemelektronik, och med “grand slam”-priset som årets bästa marknadschef alla kategorier.
– Det känns helt fantastiskt. Jag är stolt över hela mitt team, hela Power. Vi har en jäkla hastighet! Tänk att vi bara har funnits i två år, säger Eddie Hernandez.
Hemelektronikkedjan POWER har på kort tid gjort sig känd för lika uppseendeväckande som underhållande reklamkampanjer som inte går någon förbi. LOWFURRS-tofflor, låtsläpp, Rap Battle, tatuerings- och babybonuskampanjer är några exempel på hur POWER fått svenskarna att stanna upp på stan - och vallfärda in i butikerna. Bara förra veckan lockade nyöppningen av POWER i Heron City exempelvis en rekordlång kö utanför butiken: en kilometer kö. Försäljningen under öppningsdagen landade på hisnande 17,5 miljoner kronor.
– Reklam ska vara kul, överraskande och få folk att stanna upp! Mycket av det som snurrar där ute idag är raka motsatsen. Ett av våra mål är att motverka reklamtröttheten, och därför känns det otroligt hedrande och roligt att juryn väljer att uppmärksamma det arbete som jag och mitt team dagligen arbetar hårt med, säger Eddie Hernandez.
“Det är svårt för en hemelektronikbutik – alltså en ren återförsäljare – att skapa emotionell koppling till sitt varumärke. Men mätningarna från Xtreme Insights visar att Power under det senaste året lyckats med just det” skriver tidningen Resumé.
Powers varumärkesförflyttning – i siffror
- Hjälpt kännedom +14
- Tänkbarhet +13
- Förstahandsval +3
- Välkända varumärken +12
- Brett utbud +8
- Bra kvalitet +7
- Liking +9
Tävlingen Sveriges bästa marknadschef har arrangerats av tidningen Resumé i 20 år. Tillsammans med Xtreme Insight mäter tidningen hur ett hundratal varumärken utvecklats under ett år. Vinnaren utses baserat på mätresultat som visar en positiv varumärkesförflyttning, konsumenternas preferens att välja varumärket, samt huruvida varumärket kommit att bli förstahandsvalet bland konsumenter och därmed positionerat sig som det bästa alternativet.
Nyckelord
Kontakter
Silje EnsrudPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seBilder

Länkar
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
AI-datorn - studenternas nya favorit inför terminsstarten6.8.2025 14:02:47 CEST | Pressmeddelande
Terminsstarten närmar sig och hos hemelektronikkedjan POWER märks ett tydligt önskemål bland kunderna: en laptop med inbyggd artificiell intelligens.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum