Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag
Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

En god jul med Lidl. Det lönar sig.
För många är julen en av de bästa tiderna på året, då vi anstränger oss extra mycket för att sprida glädje och uppskattning. Med årets julkampanj vill Lidl uppmana till att fortsätta med dessa små gester av värme och gemenskap varje dag, året om - för att det lönar sig i längden.
– Genom den här kampanjen vill vi bygga in julens generositet i vårt dagliga arbete och uppmuntra till handling, inte bara under helgerna, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Hållbarhet och medvetna val i jul
Julkampanjen lyfter även fram ämnet ”medveten kost”, ett av de viktigaste fokusområdena i Lidls internationella hållbarhetsstrategi. Lidl har satt strategiska mål för sitt sortiment baserade på de näringsmässiga principerna i Planetary Health Diet och siktar på att kontinuerligt utöka sitt utbud av växtbaserade livsmedel fram till 2030. Som en del av kampanjen uppmuntrar Lidl sina kunder att njuta av ett julbord där de växtbaserade rätterna får ta större plats. På så sätt vill Lidl visa att ett hållbart och växtbaserat julbord inte behöver kompromissa med varken smak eller festlighet.
Starkt socialt engagemang i alla länder
Som en utvidgning av sitt hållbarhetsarbete och företagsansvar lanserar Lidl nationella insamlingskampanjer i samtliga 31 länder i samband med julkampanjen. I Sverige fortsätter Lidl sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner, ett samarbete som pågått sedan 2019.
Kampanjen kommer att synas i köpta och ägda kanaler och i samtliga av Lidls butiker från och med den 3 november.
Se reklamfilmen här: https://youtu.be/P_XR1CtuWLY
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum