Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.

För 67 947 985 kronor kan man köpa rätt många TV-apparater eller robotdammsugare. Och det är faktiskt så mycket pengar som POWERs svenska kunder har innestående just nu, tack vare hemelektronikkedjans bonussystem MyPOWER. Alla som handlar och är med i kundklubben får 2% av pengarna tillbaka att handla för, och nu har alltså summan växt till denna rekordnivå på nästan 70 miljoner kronor.
POWER påminner i mail, nyhetsbrev och när kunderna handlar i butiken, men eftersom så mycket pengar ligger kvar är teorin att många kunder glömt att de har pengar som bara ligger och väntar på att komma till roligare användning. Och om de inte använts på två år så försvinner bonuspengarna.
– 68 miljoner är ju en otroligt hög summa och vi vill få ut till så många kunder som möjligt att de gärna får komma och handla ny, kul hemelektronik för sina pengar. Det känns fel att de bara ligger hos oss och väntar. Särskilt nu inför Black Friday och julperioden vet vi att de här pengarna kan bli ett välkommet tillskott för många hushåll, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
Med sina 28 varuhus från norr till söder har POWER snabbt tagit mark som en ledande aktör inom den svenska hemelektronikbranschen. Och med bonussystemet MyPower vill de se till att trogna, återkommande kunder får en riktigt bra återbäring.
– Vår ambition är att vara världens mest kundvänliga butikskedja, och det generösa bonussystemet i MyPOWER är en viktig del i det. Vi har totalt delat ut 122 miljoner kronor till kunderna i Sverige i år, och ser helst att varenda krona omsätts i hemelektronik som förgyller livet, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
De varuhus där kunderna har mest pengar i innestående bonus är:
POWER Heron City: 2 418 031 kronor
POWER Barkarby: 2 873 372 kronor
POWER Högsbo: 2 320 341 kronor
POWER Helsingborg Väla: 2 303 004 kronor
POWER Norrköping: 2 219 391 kronor
Kontakter
Silje EnsrudPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seEddie HernandezMarknadschef POWER Sverige
eddie.hernandez@power.seBilder


Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
AI-datorn - studenternas nya favorit inför terminsstarten6.8.2025 14:02:47 CEST | Pressmeddelande
Terminsstarten närmar sig och hos hemelektronikkedjan POWER märks ett tydligt önskemål bland kunderna: en laptop med inbyggd artificiell intelligens.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum