De flesta svenskar missar gratis extrarabatt under Black Week
De flesta konsumenter antar att rabattkoder automatiskt slutar fungera när produkterna sätts ned under Black Week. Men enligt DealGuru stämmer det inte alltid – och misstaget kan kosta hundralappar i onödan.
– Det är en vanlig missuppfattning att rabattkoder spärras under kampanjperioder. I verkligheten varierar det mellan butikerna, och många glömmer helt enkelt bort att prova. Det är alltid gratis att testa – men det vet inte konsumenterna, säger Johan Selin, vd på DealGuru.
Kassasystemen avgör – inte kampanjen i sig
Huruvida en rabattkod fungerar under rean beror på butikens tekniska lösning. Vissa e-handlare spärrar aktivt koder när priserna sänks, medan andra låter dem vara aktiva om de inte uttryckligen inaktiveras. Det innebär att en och samma kod kan fungera i en butik men inte i en annan.
– Butikerna kommunicerar sällan detta tydligt, så konsumenten har ingen aning utan att faktiskt testa. Vi uppmanar alla att lägga till en rabattkod i kassan innan de slutför köpet – oavsett om det är rea eller inte, fortsätter Johan Selin.
DealGurus tips inför Black Week
-
Prova alltid en rabattkod i kassan – det värsta som händer är att den inte fungerar
-
Sök på butikens namn och "rabattkod" innan du slutför köpet
-
Kombinera med cashback för maximal besparing
Fakta: DealGuru är en svensk dealsajt som samlar kampanjer och rabattkoder tillsammans med sina medlemmar.
Hemsida: https://dealguru.se
Rabattkodssida: https://dealguru.se/rabattkoder
Kontakter
Johan SelinVd DealGuru AB
Tel:+46 73 53 56 598johan@dealguru.seOm DealGuru
DealGuru är en community för alla som älskar rabatter och erbjudanden. Genom DealGurus app och webbplats kan medlemmarna hitta och dela tips om de bästa dealsen och hjälpa varandra att spara både tid och pengar. DealGuru grundades i Lund 2022 av Johan Selin och Lasse Järvinen.
Följ DealGuru
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från DealGuru
Black Month delar svenska konsumenter i två läger – majoriteten anser att rean blivit för lång26.11.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
En ny undersökning från dealsajten DealGuru visar att fler än varannan svensk tycker att Black Month har blivit för lång och att en vanlig Black Week räcker. I omröstningen, som samlade 327 röster i DealGurus Facebook-grupp, svarar 54 procent att reaperioden blivit för utdragen medan 46 procent föredrar en hel månad med rabatter.
AI-profilen Hannes Wideteg blir ny CTO på DealGuru26.3.2025 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Hannes Wideteg, AI-experten som blev rikskänd efter att ha löst SJ:s biljettkaos och grundat den AI-drivna hemsidebyggaren Asekio, blir CTO på DealGuru. I sin nya roll kommer Hannes leda utvecklingen av DealGurus tekniska plattform som med hjälp av smarta AI-lösningar matchar varje användare med de mest relevanta erbjudandena.
Två av tre svenskar planerar bojkott av matjättarna15.3.2025 06:07:00 CET | Pressmeddelande
69 procent av de svenska konsumenterna tänker delta i den uppmärksammade bojkotten av de stora matkedjorna under vecka 12, visar en ny undersökning från DealGuru.
Gratisprinsessans tips – så fyndar du på Black Week26.11.2024 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Black Week är här, och årets största shoppingvecka bjuder på både möjligheter och fallgropar. Med lite planering och smarta strategier kan man som konsument spara stort utan att spendera i onödan, menar fyndproffset Malin Persson.
Årets julklapp ”tråkig” enligt 9 av 10 konsumenter18.11.2024 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Svenska konsumenter är inte imponerade av årets julklapp – unisex-doften. Hela 9 av 10 tycker att valet är tråkigt, och endast 4 % planerar att köpa den, enligt en ny undersökning från DealGuru. "Det enda som kommer dofta i jul är granen," konstaterar Johan Selin, VD på DealGuru.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum