Trygg-Hansa

Trygg-Hansa auktionerar ut signerade hockeypolos för Musikhjälpen

Dela

Den ikoniska polotröjan som för många är en symbol för magiska hockeyögonblick och gemenskap finns nu i en exklusiv utgåva. För första gången någonsin går det att buda hem en polotröja signerad av en spelare från varje klubb i Svenska Hockeyligan. Intäkterna går till Musikhjälpens insamling för att alla barn ska kunna gå i skolan.

14 signerade hockeypolos från spelare som Viktor Lodin, Färjestad BK, Nicklas Bäckström, Brynäs IF och Jonathan Pudas, Skellefteå AIK auktioneras ut fram till Musikhjälpens målgång på söndag.
14 signerade hockeypolos från spelare som Viktor Lodin, Färjestad BK, Nicklas Bäckström, Brynäs IF och Jonathan Pudas, Skellefteå AIK auktioneras ut fram till Musikhjälpens målgång på söndag.

Totalt 14 signerade hockeypolos från spelare som Viktor Lodin, Färjestad BK, Nicklas Bäckström, Brynäs IF och Jonathan Pudas, Skellefteå AIK auktioneras ut fram till Musikhjälpens målgång på söndag. 

– Trygg-Hansas hockeypolo är mer än ett plagg, den är en del av svensk hockeyhistoria. Nu får vi chansen att väcka nostalgikänslan till liv samtidigt som vi gör en viktig insats för alla barns rätt att gå i skolan. Vårt samarbete med SHL handlar om att skapa trygghet på och utanför isen och det känns fantastiskt att kunna kombinera nostalgi med samhällsengagemang, säger Niklas Idén, chef för Privatmarknad på Trygg-Hansa.   

Årets tema: Alla barn har rätt att gå i skolan 
I år fokuserar Musikhjälpen på att ge fler barn i krigs- och katastrofdrabbade områden möjlighet till utbildning. För 234 miljoner barn är skolgång inte en självklarhet, trots att det är en mänsklig rättighet. Pengarna som samlas in under Musikhjälpen 2025 kommer att gå till insatser för att barn och unga som lever på krisdrabbade platser runtom i världen ska kunna gå i skolan – för varje barns rätt att lära, växa och drömma. Genom auktionen bidrar Trygg-Hansa till att skapa en tryggare framtid för barn som behöver det som mest. 

– Musikhjälpen engagerar hela Sverige, och vi vill bidra på ett sätt som känns både genuint och kul. Vi hoppas att det här initiativet både väcker minnen av magiska hockeyögonblick och inspirerar till generositet för att trygga fler barns framtid, säger Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa. 

Så fungerar auktionen 
Under Musikhjälpen-veckan auktioneras 14 hockeypolos ut från Trygg-Hansa, där varje tröja är signerad av en spelare från samtliga klubbar i SHL. Efter avdrag för annons- och hanteringsavgift går allt överskott av försäljningen direkt till årets insamlingsmål för Musikhjälpen.  

Här finns auktionerna: Annonser från Trygg-Hansa på Tradera.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

14 signerade hockeypolos från spelare som Viktor Lodin, Färjestad BK, Nicklas Bäckström, Brynäs IF och Jonathan Pudas, Skellefteå AIK auktioneras ut fram till Musikhjälpens målgång på söndag.
14 signerade hockeypolos från spelare som Viktor Lodin, Färjestad BK, Nicklas Bäckström, Brynäs IF och Jonathan Pudas, Skellefteå AIK auktioneras ut fram till Musikhjälpens målgång på söndag.
Ladda ned bild
Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör Trygg-Hansa
Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör Trygg-Hansa
Ladda ned bild
Niklas Idén - Chef för privatmarknad
Niklas Idén - Chef för privatmarknad
Ladda ned bild

Länkar

Om oss

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.

Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se

Följ Trygg-Hansa

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Trygg-Hansa

Nära hälften av alla föräldrar har aldrig brandövat med sina barn28.11.2025 07:17:42 CET | Pressmeddelande

Att brandöva på jobbet eller i skolan ses som en självklarhet, men att brandöva hemma är det alltför få barnfamiljer som gör. Det visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av Trygg-Hansa. Många familjer saknar en plan för om det börjar brinna mitt i adventsfirande och julstök. Genom att planera tillsammans och öva realistiskt kan alla bli snabbare på att agera om olyckan är framme.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye