Power bekräftar prismisstag – inga felmärkta varor dras tillbaka
Power kan bekräfta att en avvikelse i produktmärkningen upptäckts i början av december. Felet har gjort att flera olika produkter märkts upp som en nästrimmer – och därmed fått samma pris, 329 kronor. Elektronikkedjan har identifierat orsaken och beslutat att inte dra tillbaka felmärkta varor.

Nu meddelar Power att alla kunder som redan har köpt en felmärkt produkt får behålla den till det felaktiga priset. De har även beslutat att inte dra tillbaka varorna som fortfarande finns ute i varuhusen, och i stället låta de säljas till “nästrimmer-pris”.
– Ibland blir det fel, och har vi till exempel råkat märka en dammsugare eller ett par hörlurar som en nästrimmer, då står vi för det. Det får bli vår julklapp till svenska folket, säger Eddie Hernandez, marknadschef på Power Sverige.
Elektronikkedjan uppskattar att det handlar om ett tusental felmärkta produkter som cirkulerar i varuhusen över hela Sverige. Hittills har man noterat att runt hundra kunder lyckats genomföra köp av produkter till “nästrimmer-pris”. De felmärkta varorna finns inom flera kategorier, bland annat gaming, hushållsprodukter och personvård.
– Vi har nu klarlagt vad som hänt och kan konstatera att felet uppstod i samband med en större inventering. Våra rutiner och processer är uppdaterade för att säkerställa att det inte sker igen, säger Eddie Hernandez.
Power uppmanar alla kunder att kontrollera sitt kvitto efter köp. Om en vara har registrerats som en nästrimmer gäller det priset – men i vissa fall kan kvittot behöva uppdateras för att garantin ska kopplas till rätt produkt. Då kontaktar man enkelt det varuhus där köpet gjordes.
Kontakter
Silje EnsrudPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seBilder



Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum