7 mars startar Einar Mattsson försäljning i Brf Telefoncentralen

I bästa läget på Telefonplan, intill Konstfack och 100 meter från tunnelbanan, utvecklar Einar Mattsson 157 bostäder i Brf Telefoncentralen. Einar Mattsson startar normalt försäljningen efter att projektet börjat byggas så att våra kunder kan känna sig trygga med när de kan flytta in. I Brf Telefoncentralen planerar vi att våra kunder kan börja flytta in under första kvartalet 2022.

Brf Telefoncentralen sett från tunnelbanestationen.

- Vårt mål är att ge Telefonplan och området ett kvalitetslyft. Vi har tagit särskild hänsyn till social hållbarhet och miljö och det nya kvarteret som certifieras för miljöbyggnad. Det innebär också att torget blir en tryggare och  plats än tidigare med mer service, fler sociala ytor, odling på taken, ny konst i entréplan och högkvalitativa bostäder. Vi har nu också kommit så långt så det du ser på säljbilderna är det som kommer att finnas på platsen, säger Martin Michalski, projektutvecklare, Einar Mattsson Projekt AB.

-  I Brf Telefoncentralen kan du välja en välplanerad lägenhet i ett plan eller en ateljébostad med fem meter i takhöjd och egen ingång. Alla bostäder är nyckellösa och har tillgång till takterrasser med möjlighet till stadsodling, fortsätter Jonas Palen, sälj- och marknadschef, Einar Mattsson Projekt AB

Om Brf Telefoncentralen - miljöbyggnad, ateljebostäder, service och glaskonst

På marken som förvärvades från Vasakronan 2019, byggs nu kvarterets tre nya hus med 157 bostäder. I projekteringen har vi tagit särskild hänsyn till hållbarhetsaspekter som socialt värdeskapande och miljö. Husen är projekterade för certifiering inom ramen för Miljöbyggnad och innehåller bland annat laddplatser för elbilar i garaget.

Som i alla Einar Mattssons projekt så tillför vi konst till platsen. I Brf Telefonscentralen är det i form av handblåsta glasprismor skapade av glaskonstnären Simon Klenell. Alla prismor upprepas i den tryggande belysning­en på innergården.

I direkt anslutning till torget kommer restaurangerna Brödernas, Bankomat och Sushi Rebellion att finnas med möjlighet till uteserveringar. Det sociala livet fortsätter på husens generösa takterrasser för alla boende. Här finns plats för möten, mingel, avkoppling och stadsodling.

Övriga delar av bottenplan kommer att innehålla ateljélägenheter med en takhöjd på fem meter i två våningar, och en egen ingång. Alla lägenheter är effektivt planerade med stora och vackra fönster.

För mer information kontakta:

Jonas Palén, Sälj- och marknadschef

Ewelina Holm, kommunikationschef

Brf Telefoncentralen sett från tunnelbanestationen.
En av flera takterasser

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i drygt 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att över alla konjunkturcykler utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

”Jag har fått utvecklas i en trygg miljö med duktiga och hjälpsamma kollegor” — fredagsporträttet med Boris Dundjerovic9.4.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Boris Dundjerovic är en humoristisk, genomtrevlig och vältalig Einar Mattsson-anställd i sina bästa år. Med sin nyfikenhet, med hårt arbete och förmågan att studera andra, har han tagit flera karriärskliv under sina fem år i koncernen. Boris tänkte jobba med design av tyska bilar, men blev istället ekonom. Vad skulle en reklamfilm om Einar Mattsson innehålla om Boris fick göra den? Använder han Whisky för att koppla av? Ja, hans hund Whisky alltså. Det och mycket mer får du svar på i veckans fredagsporträtt.

"Vi jobbar med något så viktigt som bostäder – människors hem" — fredagsporträttet med Fanny Brodin26.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Fanny Brodin är en uppmärksam och omtänksam medarbetare med skarpt intellekt. Efter åren som koncernledningsassistent blev hon uttagen till koncernens trainee-program. Efter lärorika år i olika funktioner i de olika bolagen så jobbar hon idag med digitalisering. Hon älskar mat, mode, litteratur och hänger med i samhällsdebatten. Men det är i Arilds bokskogar, vid havet, på vingården, som Fanny njuter som mest.

”Jag vill bygga hus som jag själv vill bo i” — fredagsporträttet med projektchef Lars Thorén19.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Lars Thorén började för bara några veckor sedan som projektchef i koncernens byggbolag. Han har inte bara en snickar-bakgrund, utan har även ett annat yrke på sitt CV. Under de kommande åren kommer Lars och hans team ha fullt upp med att bygga bostäder som han själv kan tänka sig bo i. Nu ägnas dagarna till att möta medarbetare, lära sig koncernen och inte minst att lära sig alla nya strukturer och system.

“Det som lockar är att vi ansvarar för helheten” — fredagsporträttet med Lisa Isberg12.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Lisa Isberg har ett brett kontaktnät. LinkedIn-gratulationerna fullkomligt vällde in till både Lisa och Einar Mattsson när nyheten att hon skulle börja kommunicerades. Nästa vecka börjar Lisa som affärsutvecklare på Einar Mattsson Projekt. Vi ställde därför frågor till henne om förväntningar, om jobbet, om stadsbyggnadsfrågor och inte minst lite om vem hon är privat.