AF Gruppen bygger ny kommersiell fastighet för OBOS Forretningsbygg

AF Gruppen har ingått ett avtal med OBOS Forretningsbygg om att bygga en ny kontorsbyggnad på Lambertseter i Oslo.

Kontorsbyggnaden är på ca 6 000 m2 fördelat på sex våningar med underliggande källare. Kontorsbyggnaden ligger direkt i anslutning till Lambertseter Senter. Stadsdelen Nordstrand blir största hyresgäst i byggnaden.

Projektet planeras genomföras som en totalentreprenad och kommer att ha ett beräknat värde på 123 MNOK. exklusive moms. Planerad byggstart är maj 2018 med förväntat slutförande i februari 2020.

- AF har lång erfarenhet av byggnation av kommersiella byggnader och erbjuder flexibla högkvalitativa lösningar baserade på kundens behov, önskemål och förutsättningar. Vi ser fram emot att ha ett nära samarbete med OBOS Forretningsbygg om att skapa värden både för dem och deras hyresgäster, säger Morten Grongstad, koncernchef för AF Gruppen.

Mölndalsvägen 42

Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 3800 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen. Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi och Offshore. Bolaget omsätter 13,7 miljarder NKR (2017) och är noterat på Oslo Børs.