AF Gruppen bygger studentbostäder i Fredrikstad

AF Gruppen har fått totalentreprenad för byggnation av studentlägenheter på uppdrag av Studentsamskipnaden i Østfold.
Fyra nya block med totalt 230 nya studentlägenheter i massivt trä.

Kontraktet omfattar rivning av befintliga studentbostäder samt uppförande av fyra nya block med totalt 230 nya studentlägenheter i massivt trä. Byggprojektet har en bruttoyta på ca 6 900 m2 brutto. Detta är byggsteg 5 för studentbostäder i Bjølstad.

En samverkansperiod kommer att hållas mellan januari och juni 2019. Start för arbetet på tomten planeras med rivning efter att högskolan stänger i juni 2019. Lägenheterna kommer att stå klara till terminsstarten 2020.

Värdet för detta totalentreprenadskontrakt uppgår till ca MNOK 119 exklusive moms.

- AF Gruppen vill tacka för det förtroende Studentsamskipnadens visat genom att välja AF som entreprenör för byggnationen av Bjølstad 5. Tilldelningen visar att vi har en mycket konkurrenskraftig entreprenör i Østfold med spetskompetens inom massivträprojekt, säger Morten Grongstad, VD för AF Gruppen.

Fyra nya block med totalt 230 nya studentlägenheter i massivt trä.

Mölndalsvägen 42

AF Gruppen Sverige består av AF Bygg Göteborg, AF Projektutveckling, AF Bygg Syd, AF Härnösand Byggreturer, Kanonaden Entreprenad och Pålplintar. Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 4 200 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen.

Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi, Offshore och Sverige. Bolaget omsätter 13,7 miljarder NKR (2017) och är noterat på Oslo Børs.