Amie Bramme Sey ny kolumnist på Aftonbladet
Amie Bramme Sey har jobbat med en lång rad projekt, frågor och program på Aftonbladet sedan hon började 2015. Hon medverkar i populära programmet “Oj, vilken vecka”, har varit galareporter på Nobelfesten och var som reporter en central del i valsatsningen ”Första gången”, som fokuserade på förstagångsväljarnas stora frågor inför riksdagsvalet 2018.
– Amie är en person som med sin spännvidd, sitt perspektiv och sin förmåga att hantera alla medieuttryck passar perfekt i ett modernt, digitalt mediehus. Det blir väldigt spännande att nu också följa henne som kolumnist, säger Aftonbladets redaktionschef Karin Schmidt Hellsing.
Den första kolumnen från Amie Bramme Sey publiceras tisdagen den 19 februari och hon hoppas kunna bli den röst hon i dag tycker saknas inom svensk journalistik.
– Den målgrupp som jag både representerar och når ut till bär på viktiga erfarenheter av samhället som ofta hamnar i skymundan. Journalistiken ska spegla det svenska samhället, men när man kikar utanför mediehusen möts man av en mångfald som sällan återfinns på redaktionerna. Aftonbladet är en perfekt plattform att nå ut till folk över hela landet för att diskutera, mötas och – hur klyschigt det än låter – lära oss av varandra, säger Amie Bramme Sey.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef. Tel: 070-162 24 59. E-post: karin.schmidt.hellsing@aftonbladet.se.
Amie Bramme Sey, programledare och kolumnist. Tel: 070-162 25 78. E-post: amie.brammesey@aftonbladet.se
Eric Rosén, Associate Editor. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum