Andrea Hartmann Jovell lämnar sin tjänst som marknad- och kommunikationschef
Andrea Jovell lämnar posten som marknad- och kommunikationschef för Göteborg & Co. Andrea kommer att återgå till egen verksamhet i företaget Vidunderlig kommunikation.

Andrea har ansvarat för 30 medarbetare på avdelningen Marknad & Kommunikation med Inhouse, Team PR/journalistkontakter och Besöksservice med turistbyrån. Andrea har ingått i ledningsgruppen för Göteborg & Co samt ledningsgrupp kommunikation för Göteborgs Stad och ledningsgrupp kommunikation för Stadshus AB, lett Göteborg & Co:s samverkansgrupp Marknad & Kommunikation med näringslivet och ansvarat för Göteborgsregionens marknadsnätverk.
Vidare har Andrea varit vice ordförande för Swedish Destinations Managing Organisations, varit drivande i marknadsnätverket storstadssamarbetet, ingått i styrgruppen för Svensk designexport på Svenska Institutet, medverkat i utvecklingen av Sverigevarumärket med Visit Sweden samt varit ordförande för Nyföretagarcentrum Göteborgsregionen.
– Andrea Hartmann Jovell har under sin tid som chef för Marknad & Kommunikation ansvarat för marknadsföringen av besöksnäringen och destination Göteborg, samt ansvarat för bolagskommunikation och internkommunikation. Hon har under sina fyra år bidragit till ett starkt besöksnärings-Göteborg. Det har varit mycket spännande och lärorikt att arbeta tillsammans med Andrea och vi önskar henne varmt lycka till med sitt företagande, säger Peter Grönberg VD Göteborg & Co.
– Jag är stolt över att vi skapat ett sånt intresse för Göteborg även i tider av pandemi, en attraktiv destination som förstår vad hållbarhet betyder. Tillsammans med alla grymma aktörer och kollegor är jag glad och tacksam att ha varit en del av Göteborg som världens mest hållbara destination. Nu ser jag fram emot nya uppdrag i eget företagande, säger Andrea.
Andrea Hartmann Jovell lämnar sin tjänst den 1 april.
Kontakter
Stefan GaddPresschefGöteborg & Co
Presschef på Göteborg & Co
Bilder

Om
Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Bolagets uppdrag är att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.
Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism,Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.
Ladda ner bilder från vår mediabank.
Följ Göteborg & Co AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Göteborg & Co AB
Göteborg lanserar cirkulärt system för engångsfri take-away17.5.2022 09:27:03 CEST | Pressmeddelande
Nu lanserar Göteborg, som första stad i Sverige, ett cirkulärt system för engångsfri take-away i staden. Panter, som systemet heter, ska genom enkla lösningar minska nedskräpning och underlätta för caféer och restauranger, och såklart även för besökare, att bli mera hållbara.
Filmfestivalen utlyser tävling – vinnaren får göra festivalens mest sedda film!13.5.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med anledning av Göteborgs jubileumsfirande nästa år utlyser filmfestivalen tillsammans med 400-årsjubileet en tävling där vem som helst, från proffs till amatör, kan skicka in en filmidé och få tävla om att skapa den mest sedda och omdiskuterade filmen på Göteborg Film Festival: Vinjettfilmen.
Ny vandringsled: Göteborgs skärgårdsled invigs på lördag12.5.2022 13:58:39 CEST | Pressmeddelande
Lördagen 14 maj kl. 11.30 invigs Göteborgs skärgårdsled vid Hönö färjeläge. Vandringsleden är 27,1 km lång och sträcker sig över öarna Hönö, Fotö, Öckerö och Hälsö. Göteborgs skärgårdsled är en del av vandringsleden Kuststigen.
Svenska mästaren i streetfood koras under Göteborgs Kulturkalas 202211.5.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I samband med Göteborgs Kulturkalas 2022 välkomnas Street Food Festivalen till Göteborg. På Basargatan och Kungstorget blir det street- och sweetfood, hantverksöl och underhållning hela Kulturkalasperioden den 1–4 september. Själva avgörandet av SM i streetfood sker 2 september.
Hållbarhet i fokus när över 200 UF-företag gör upp i SM i Ung Företagsamhet i Göteborg10.5.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Minska matsvinn, återvinna material och återbruk. Hållbarhetstrenden är stark när över 200 UF-företag ska kämpa om segern i SM i Ung Företagsamhet 2022. 23–24 maj hålls tävlingarna för första gången i Göteborg, på Svenska Mässan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum