CUPRA Sverige

Artisten Rosalía och CUPRA lanserar en ny version av ”Abcdefg”

Dela
CUPRA och världsartisten Rosalía lanserar en kampanj skapad för att hylla unga kreativa talanger och lyfta bilmärkets värderingar. I går hölls premiären av musikvideon, en ny gemensam version av Rosalías verk ”Abcdefg”, för fans på FC Barcelonas Camp Nou under finalen av King's League.
  • CUPRA och den spanska artisten och låtskrivaren Rosalía lanserar en ny del i samarbetet som belyser vad bilmärket står för, från A till Z
  • Musikvideon hade premiär igår på Twitch vid King's League-finalen där Rosalías verk ”Abcdefg” levererades med en CUPRA-twist

Precis som CUPRA, inspirerar Rosalía världen från Barcelona och har på bara några år blivit en av Spaniens mest kända internationella artister med miljontals följare.

Det okonventionella bilmärket och Rosalía går nu samman och lanserar en ny version av hennes verk "Abcdefg" från det Grammy-belönade albumet MOTOMAMI.

Fans på FC Barcelonas Camp Nou bjöds på premiären av musikvideon, som hyllar unga kreativa talanger och lyfter CUPRAs värderingar, under finalen av King's League,

I videon syns CUPRAs varumärkesambassadörer bland annat den svenska motorsportstjärnan Klara Andersson, skådespelaren Daniel Brühl, FCB-spelarna Alexia Putellas, Ansu Fati, Marc ter Stegen, och padelspelaren Ariana Sánchez.

CUPRAs kommande modeller presenteras också i videon - CUPRA UrbanRebel Concept, CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar.

"Precis som CUPRA föddes Rosalía i Barcelona, faktiskt bara fyra kilometer från vårt huvudkontor. På samma sätt delar både CUPRA och Rosalía ett internationellt tänkesätt och dragningskraft, och fungerar som kulturella landmärken för individer och nya generationer som letar efter de okonventionella aspekterna av livet.” Sa Sven Schuwirth, COO för CUPRA, om det nya kampanjsamarbetet.

Videon är en fortsättning på den gemensamma kampanjen mellan CUPRA och Rosalía, som nyligen lanserades med stora posters och affischer runt om i Madrid, Barcelona och Mexico City. På dessa stod ett telefonnummer som förbipasserande uppmuntrades att skicka ett WhatsApp-meddelande till för att ta emot klipp från Rosalías låt.

Kampanjen är nu live och inkluderar videoklipp för TV och sociala medier.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare som förenar stimulerande design, elektrifiering och prestanda för att inspirera världen från Barcelona. CUPRA, som lanserades 2018, har sitt huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona, Dessutom har CUPRA ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2021 fortsatte CUPRAs uppåtgående trend med en tredubbling av försäljningen och 80 000 levererade bilar, främst tack vare framgångarna med CUPRA Formentor. CUPRA bevisar att elektrifiering och sportighet är en perfekt matchning och under 2022 utökar man utbudet av CUPRA Born – märkets första helt eldrivna bil – med ett urval av batteristorlekar och en kraftfullare e-Boost-version. En exklusiv version av CUPRA Formentor VZ5 i begränsad upplaga lanseras också. CUPRA Tavascan, företagets andra helt eldrivna modell samt CUPRA Terramar, den elektrifierade SUV:en som är en hyllning till racerbanan Terramar där allt en gång började för CUPRA, lanseras 2024, följt av företagets första eldrivna stadsbil, inspirerad av CUPRA UrbanRebel Concept, 2025.

CUPRA är FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetspartner, World Padel Tours premiumsponsor och officiell sponsor för eSports Club Finetwork KOI. Tillsammans med märken som Primavera Sound och De Antonio Yachts, har de skapat CUPRAs lifestyleuniversum. CUPRA Tribe består av ett team av ambassadörer som vill vara den drivande kraften bakom förändring. Bland medlemmarna finns gatukonstnären TV-Boy, padellegenden Fernando Belasteguín, den tyske målvakten Marc ter Stegen och Ballon d'Or samt fotbollsfotbollsspelaren Alexia Putellas.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye