Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.
Fotograf: Karin Törnblom

”I Love Arvingarna” är en krogshow som tar avstamp ur fansens perspektiv – en show full med nostalgi, sång, glädje och fest. Det blir en musikalisk resa, från tonårsrummet med idolposters och signerade vinylskivor till dansbanor, konserter, allsånger och minnen. Kvällen bjuder på en färgsprakande show i kombination med trerätters middag som avslutas med snurrande discokula och schlagerbar. På scen får Arvingarna förstärkning av blås, saxofon, percussion och sång. Showen regisseras av stjärnregissören Hans Marklund.

-Vi har länge haft en dröm om att göra en show på Hamburger Börs och äntligen går den i uppfyllelse. Den här showen kommer upplevas ur fansens perspektiv baserat på vad de minns och har upplevt av vår musik. Nu ska vi se till att festen kommer till stan och lyfta taket på Börsen, säger Casper Janebrink, Arvingarna.

Arvingarnas stora genombrott kom när de vann Melodifestivalen med låten Eloise 1993. Genom åren har låten fortsatt varit Arvingarnas starkaste signaturlåt även om nya hits gjort stor succé på vägen fram tills idag. Eloise fyller 30 år under 2023, något som kommer firas i och med att låten betytt och betyder enormt mycket för många.

- Arvingarna har en charmfaktor och energi som kommer omsluta varje gäst av glädje och skratt. Uttrycket en helkväll med party kommer att få en helt ny innebörd och det ska bli ett sant nöje att producera den här showen på anrika Hamburger Börs, säger Mikael Gordon – Solfors, producent.

Biljettsläpp sker via Showtic den 15 december. Pressbilder hittar ni här.

FAKTA OM HAMBURGER BÖRS:

Hamburger Börs har i över 250 år varit en fascinerande scen med en gedigen konsert- och showhistoria med idel världsnamn och sverigebekanta.

Ett axplock av artister följer här:
Diana Ross, Frank Sinatra, Liza Minnelli, Tina Turner, Depeche Mode, U2, Tony Bennet, Bette Midler, Eurythmics, Patti Labelle, Grace Jones, Lionel Richie, Rod Stewart, Phil Collins, Boomtown Rats, Duran Duran, Imperiet, Johnny Cash, Dionne Warwick, Ultravox, The Ramones, Anthony and the Johnsons, Sinead O’Connor, Shirley Bassey, Elvis Costello, Anthony Hamilton, Tower of Power, några av Sveriges främsta artister så som Björn Skifs, Ola Salo, Lena Philipsson, Danny Saucedo, Orup Eriksson och nu även Arvingarna.

2Entertain part of Moment Group

För mer information och förfrågningar, vänligen kontakta:

Filip Jarl, Presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se
070–7360800

Elin Olsson, Presskontakt Micael Bindefeld AB
elin.olsson@bindfeldab.se
070–7699228

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.