Business Wire

BigCommerce utökar sitt globala fotavtryck till Danmark, Norge, Sverige och Österrike för att ge handlare möjlighet att skala upp och expandera sina onlineföretag

Dela

BigCommerce (Nasdaq: BIGC), en ledande Open SaaS e-handelsplattform för snabbväxande och etablerade B2C- och B2B-varumärken, meddelade idag att den har utökat sin europeiska närvaro till att omfatta Österrike, Danmark, Norge och Sverige. Med sin expansion till DACH och Norden, samt helt lokaliserade ekosystem för teknik- och byråpartner, kommer BigCommerce att göra det möjligt för handlare av alla storlekar och sammansättningar att bygga och skala upp sina onlineföretag så att de kan leverera sömlösa shoppingupplevelser till lokala och globala kunder och generera intäkter.

"Med BigCommerce ankomst till nya DACH- och nordiska marknader får handlare i dessa regioner en lokaliserad, kraftfull och skalbar öppen SaaS e-handelsplattform och en uppsättning kärnprinciper som inte tidigare erbjudits i en enda lösning", säger Jim Herbert, senior vice president och general manager EMEA på BigCommerce. "Med vår beprövade e-handelsplattform i företagsklass får handlare av alla storlekar verktygen och de innovativa funktionerna - från headless till omnichannel till B2B - för att skapa vackra och engagerande shoppingupplevelser som är baserade på, och förstärkta av, framåtblickande teknikstackar."

Branschinsikter förutspår att e-handeln i Europa under de kommande åren kommer att upprätthålla den tillväxtbana som coronapandemin medfört. Danmark och Norge lät rapportera Europas högsta online-shoppingutgifter per capita på cirka 3 000 respektive 2 300 euro, med 29 % i Danmark som framhåller enkelhet och bekvämlighet som den främsta drivkraften. I Sverige har e-handelns andel av den totala detaljhandelsmarknaden konsekvent ökat sedan 2007 där onlineshopping uppskattas till 146 miljarder kronor. Med BigCommerce flexibla, öppna SaaS e-handelsplattform i företagsklass, kan handlare i DACH och Norden ta sina onlineföretag till nästa nivå för att:

  • Skapa mångsidiga shoppingupplevelser som främjar tillväxt. Förutom en helt översatt kontrollpanel och modersmålsstöd kan återförsäljare använda säkra betalningsfunktioner på flera språk och med flera valutor för att enkelt skapa lokala skyltfönster eller utöka möjligheten att nå nya kunder på nya marknader. Globala handlare kan även använda Multi-Storefront för att effektivt hantera flera skyltfönster, varumärken, kundsegment och/eller geografiska områden från en enda BigCommerce-butik.
  • Leverera en shoppingupplevelse över flera kanaler och etablera nya intäktsströmmar. BigCommerce öppna SaaS-metod möjliggör direkta integrationer med globala kanaler såsom Facebook Shopping, Instagram Shopping och TikTok Ads som hjälper handlare att utveckla starka flerkanalsstrategier vilket stärker försäljningen.
  • Utnyttja B2B-funktionalitet för att bygga kraftfulla B2B-skyltfönster. BigCommerce avancerade svit med inbyggd funktionalitet och ett starkt ekosystem av integrationspartnerprogram gör att B2B-handlare enklare kan erbjuda sömlösa B2C-liknande upplevelser till kunderna.
  • Utnyttja headless-teknik för framtidsorienterade skyltfönster. Som ledande inom headless-e-handel och som medlem i MACH Alliance har BigCommerce integrationer med en mängd ramverk och förstklassiga teknikekosystem gjort det möjligt för företag att utvecklas från monolitiska arkitekturer till smidiga och framtidssäkra teknikstackar.

Några av de framstående varumärkena i Norden som redan utnyttjar BigCommerce-plattformen för att återuppliva och utöka sina onlinebutiker är bland andra String Furniture, Food Locals, FirstVet, greenworks, Neat och Tell.

Mer information om BigCommerce växande närvaro i Europa finns på https://www.bigcommerce.se.

Om BigCommerce

BigCommerce (Nasdaq: BIGC) är en ledande öppen programvara-som-en-tjänst (SaaS) e-handelsplattform som ger handlare av alla storlekar möjlighet att bygga, förnya och expandera sina företag online. BigCommerce förser handlare med sofistikerad funktionalitet i företagsklass, anpassningsmöjligheter och prestanda som utgår från enkelhet och användarvänlighet. Tiotusentals B2C- och B2B-företag i 150 länder och inom många branscher använder BigCommerce för att skapa vackra, engagerande onlinebutiker, inklusive S.C. Johnson, Skullcandy, SoloStove och Vodafone. BigCommerce har sitt huvudkontor i Austin, och kontor i London, Kiev, San Francisco och Sydney. Mer information finns på www.bigcommerce.com eller följ oss på Twitter, LinkedIn, Instagram och Facebook.

BigCommerce® är ett registrerat varumärke som tillhör BigCommerce Pty. Ltd. Tredjepartsvarumärken och tjänstemärken tillhör sina respektive ägare.

För att se det här innehållet från cts.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Contact information

Angel Flores
angel.flores@bigcommerce.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Illumination and Nintendo Launch First Trailer for The Super Mario Bros. Movie , which will be released in 20236.10.2022 22:37:00 CEST | Press release

Illumination (HQ: Santa Monica, CA, USA; Founder and CEO: Chris Meledandri) and Nintendo Co., Ltd. (HQ: Kyoto, Minami-ku, Japan; Representative Director and President: Shuntaro Furukawa, “Nintendo” hereafter) today launched the first trailer for The Super Mario Bros. Movie, the new animated film based on the world of Super Mario Bros. during the Nintendo Direct which was streamed today. “We are thrilled to finally share the very first look at The Super Mario Bros. Movie,” said Chris Meledandri, Illumination’s Founder and CEO. “Nintendo’s Mario and Luigi are the most iconic and beloved characters in the gaming universe and it has been an incredible honor to work with Miyamoto-san over the past few years to bring this story to film in a way that is authentic to its roots.” "What kind of movie should Super Mario Bros. be?” said Shigeru Miyamoto, Representative Director, Fellow of Nintendo. “We have been working for a very long time with Chris of Illumination thinking about this question.

FUKUI COMPUTER Partners with Bentley Systems to Promote Digital Transformation in Japan’s Infrastructure Field6.10.2022 22:01:00 CEST | Press release

FUKUI COMPUTER, Inc (Head Office: Sakai City, Fukui Prefecture; President: Tadashi Sugita), the CAD vendor for the construction industry, has entered into a strategic partnership with Bentley Systems (Head Office: Exton, Pennsylvania, USA; CEO: Greg Bentley), the infrastructure engineering software company, to accelerate the adoption of digital workflows in the Japanese construction industry and support the promotion of digital transformation (DX) in the infrastructure field. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20221006005805/en/ In Japan, there are concerns about the increasing shortage of labor in the infrastructure field, which is impacting the ability to take measures to mitigate aging infrastructure. This situation is further aggravated by the intensification and frequent occurrence of natural disasters. To help combat this, FUKUI COMPUTER will leverage the Bentley iTwin platform to augment its cloud-based data

Strong growth, but lower margins for Jotun6.10.2022 21:00:00 CEST | Press release

Jotun increased both operating revenue and operating profit year to date. However, the operating margin was challenged by high raw material prices and significant global unrest. Market status Increased sales volume and prices led to strong topline growth for Jotun during the first and second tertiary 2022. Operating revenue came in at NOK 18 243 million, up 22 per cent from the same period last year. All segments (Decorative Paints, Protective Coatings, Marine Coatings and Powder Coatings) delivered double-digit sales growth. “We are satisfied with the development. It is great to see that the marine newbuilding market has recovered after a difficult period. We also see sales improving within ship maintenance products, protective coatings and decorative paints,” President & CEO Morten Fon says. Global challenges The positive development comes in a time of major global challenges. The war in Ukraine is affecting the raw material markets and creating an energy crisis in Europe. In additio

ProDERM Study Results of octagam ® 10% Treatment in Patients With Dermatomyositis Published in the New England Journal of Medicine6.10.2022 18:33:00 CEST | Press release

Octapharma announced today the results from the ProDERM study on the efficacy and safety of octagam® 10% [Immune Globulin Intravenous (Human)], in adult dermatomyositis (DM) patients have been published in the New England Journal of Medicine (Aggarwal R et al. “Efficacy and safety of intravenous immunoglobulin in dermatomyositis”). Dermatomyositis is an immune-mediated myopathy characterised by chronic inflammation of the skin and muscles, leading to cutaneous rashes and progressive muscle weakness. DM is associated with increased morbidity and mortality due to muscle weakness and visceral involvement. Prior to the ProDERM study findings, no therapy had been approved in the US or Europe for the treatment of dermatomyositis based on randomized clinical trials. The Progress in DERMatomyositis (ProDERM) study was the first large randomized clinical trial to investigate an intravenous immunoglobulin (IVIg) (octagam® 10%) in dermatomyositis. The results of the study demonstrated that octaga

New Visa Reports Underscore Importance of Cybersecurity Amid Shifting Threats6.10.2022 17:34:00 CEST | Press release

Visa Inc. (NYSE:V), the world leader in digital payments, today shared an updated look at how fraud has evolved since the height of the pandemic, with criminals simultaneously targeting online and offline vulnerabilities as our daily lives return to a blend of in-person and e-commerce experiences. “As in-person commerce returns to pre-pandemic levels, crooks are back to exploiting the physical points of vulnerability in stores, while continuing to capitalize on e-commerce through malware, ransomware and phishing attacks, among others,” said Paul D. Fabara, Chief Risk Officer at Visa. “In fact, we are continuing to see high rates of skimming, growing over the already elevated levels of the winter of 2021, where fraudsters are jumping on the rise of in-person activity.” Two new pieces of research – the latest Visa Biannual Threats Report and an MIT Technology Review Insights study “Moving Money in a Digital World,” released today in partnership with Visa – highlight new and returning thr

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum