BingoLottos Nyårskväll – Sverige firar tillsammans!

Efter en uppesittarkväll utöver det vanliga är det dags att ringa in det nya året med BingoLottos Nyårskväll Då får Lotta Engberg och Stefan Odelberg finbesök hela vägen mot tolvslaget. Sarah Dawn Finer och Daniel Norberg tar plats som nyårsvärdar. Dessutom blir det premiär för en unik och nygjuten nyårsklocka.
Daniel Norberg, Lotta Engberg. Sarah Dawn Finer och Stefan Odelberg

Ett på många vis annorlunda 2022 är på väg mot sitt slut, ett nytt och förhoppningsvis bättre år närmar sig. BingoLotto levererar i vanlig ordning en festkväll utöver det vanliga på årets sista dag.

– Vi vill göra ett tolvslag som verkligen känns och låt oss hoppas att 2023 blir ett år med mindre konflikter och mer kärlek runt om i världen. Det handlar ju om att vi var och en börjar i vår närmaste omgivning, säger Stefan Odelberg.

Start blir det 20.00 i TV4 och hela vägen till ett tolvslag som kommer firas med en specialtillverkad Nyårsklocka, gjuten i brons och minst lika vackert välklingande som den på Skansen.

Vem som får den stora äran att ringa i klockan återstår att se.

Programledarna Lotta Engberg och Stefan Odelberg får den här gången sällskap av Sarah Dawn Finer och Daniel Norberg.

Som utlovar stämning och fest.

– Det kommer att bli nyårslyxigt, varmt bjussigt och en helkväll fylld med överraskningar. Dessutom en ära att jag även i år får sjunga in tolvslaget, säger Sarah Dawn Finer.

Daniel Norberg ser fram emot att få göra sig extra stilig aftonen till ära:

– Superkul att få fira en högtid med hela Sverige. Sedan känns det stort att få klä upp sig för en gångs skull. Ta på mig smoking och piffa till frisyren.

Gäster och artister är Sven–Ingvars, Hanna och Lina Hedlund, Andreas Johnson och skådespelerskan Kajsa Ernst, den senare med en egen vald nyårsdikt att läsa. Dessutom kommer Sarah Dawn Finer att leda en nyårs-Quiz och Daniel Norberg att servera partytricks.

Till de hemma i TV-sofforna, med bricka och duttpenna, kommer det att lottas ut vinster till ett värde av 84 miljoner kronor. Exempelvis avslutas året med 23 nyblivna miljonärer.

Nyligen genomförda Uppesittarkvällen innebar ett överskott att fördela (till de föreningar som sålt lotter) på 117 miljoner. Nu väntar ytterligare pengar att betala ut till landets klubbar och organisationer.

Ifjol blev det totalt 143 miljoner, fördelat på Uppesittaren 105 miljoner och Nyårsbingo 38 miljoner.

Hans Sahlin, vd ideella Folkspel.

– Vi hoppas naturligtvis på att överträffa den totalsiffran i år. Vi vet att det är tillskott som gör skillnad i vårt unika föreningsliv, inte minst med tanke på de ökade utgifter som drabbar även dem. Jag vill även understryka att vi finns med som en vän och ett sällskap för alla de som sitter ensamma under storhelger som exempelvis nyår.

För mer information:

John Sarafian, PR-ansvarig Uppesittaren/BingoLotto

john.sarafian@folkspel.se

0733–608480.

Henrik Lindroth, marknads– och kommunikationsansvarig, Folkspel

henrik.lindroth@folkspel.se

0730–914422.

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut över 17,5 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se

Lina Hedlund. Pressbild