BRF Mälaren anlitar Einar Mattsson fastighetsförvaltning

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB har fått i uppdrag av BRF Mälaren att ansvara för fastighetsskötsel i föreningens fastigheter på Reimersholme. Uppdraget gäller från den 1 juni.

—  Nu inledningsvis är det viktigt för oss att lägga tid på att lära känna husen för att kunna utföra en god tillsyn och skötsel, och vi är väldigt glada för förtroende och ser fram emot att få sätta igång, säger Joakim Attevall, chef för fastighetsdrift på Einar Mattsson.

BRF Mälaren bildades 1937 och omfattar 282 lägenheter på Reimersholme i Stockholm. Föreningen har även ungdomsrum, uthyrningsrum och lokaler.

— I uppdraget ingår att våra fastighetstekniker regelbundet kontrollerar att allt fungerar som det ska i fastigheten och följer upp myndighetskrav och -kontroller. I praktiken handlar det bland annat om att se till att utrymningsvägar är fria, att branddörrar är stängda, att belysning i allmänna utrymmen fungerar och att det är ordning och reda i husen, berättar Joakim Attevall, chef för fastighetsdrift.

För mer information kontakta:

Joakim Attevall, chef Fastighetsdrift

Einar MAttsson Fastighets AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Pågående grundförstärkning i Hovings Malmgård6.7.2021 06:06:00 CEST | Blogginlägg

På inrådan från Stockholms stad förvärvade Einar Mattsson år 2000 tomträtten till kvarteret Sommaren 10. I samband med övertagandet av tomträtten fick Einar Mattsson en markanvisning vilket var en förutsättning för att kunna finansiera upprustningen av malmgården. Det har hela tiden varit vår ambition att rusta upp malmgården och då göra det samtidigt som vi ger ett tillskott av nybyggnation i någon form. Just nu genomför vi en grundförstärkning av själva malmgården.

Einar Mattsson – en trygg stad är en attraktiv stad 28.6.2021 14:06:12 CEST | Blogginlägg

Einar Mattsson-koncernen förfogar över hela värdekedjan med eget projektbolag och byggbolag, egen förvaltning och ett långsiktigt ägande. Här råder inga tvivel om att trygga och trivsamma bostadsområden utgör grunden för en attraktiv och hållbar stad. För att bäst berätta fördelarna med vår värdekedja, så intervjuade vi tre skarpa medarbetare från Einar Mattsson Projekt AB; affärsutvecklingschef Li Cederwall Frizzo, senior affärsutvecklare Lisa Isberg och projektutvecklingschef Sara Albrecht Merkel.

”Einar Mattsson vill hela tiden framåt, följer med i tiden och utvecklas” — fredagsporträttet med Jeanette Skierus18.6.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Systemekonom Jeanette Skierus är i princip född in i företaget. Med sin tidiga karriärstart tillhör hon den lilla skara som hann arbeta med Einar när han levde. Hon är en synnerligen kreativ person även privat och har strävsamt jobbat sig upp genom koncernen. Jeanettes egen ekonomi-erfarenhet och blick för helheten gör henne till en utmärkt systemekonom.