BRF Mälaren anlitar Einar Mattsson fastighetsförvaltning

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB har fått i uppdrag av BRF Mälaren att ansvara för fastighetsskötsel i föreningens fastigheter på Reimersholme. Uppdraget gäller från den 1 juni.

—  Nu inledningsvis är det viktigt för oss att lägga tid på att lära känna husen för att kunna utföra en god tillsyn och skötsel, och vi är väldigt glada för förtroende och ser fram emot att få sätta igång, säger Joakim Attevall, chef för fastighetsdrift på Einar Mattsson.

BRF Mälaren bildades 1937 och omfattar 282 lägenheter på Reimersholme i Stockholm. Föreningen har även ungdomsrum, uthyrningsrum och lokaler.

— I uppdraget ingår att våra fastighetstekniker regelbundet kontrollerar att allt fungerar som det ska i fastigheten och följer upp myndighetskrav och -kontroller. I praktiken handlar det bland annat om att se till att utrymningsvägar är fria, att branddörrar är stängda, att belysning i allmänna utrymmen fungerar och att det är ordning och reda i husen, berättar Joakim Attevall, chef för fastighetsdrift.

För mer information kontakta:

Joakim Attevall, chef Fastighetsdrift

Einar MAttsson Fastighets AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Vi arbetar med utemiljöer som lockar till utevistelse och samvaro” — fredagsporträttet med Johanna Karlsson26.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Den välutbildade chefen för koncernens utemiljö-avdelning, Johanna Karlsson, berättar här om hur teamet jobbar, hur en bra utemiljö påverkar oss som människor och vilka som inspirerar henne. Lärandet upphör aldrig inom teamet och nya metoder testas i fastighetsbeståndets rabatter och trädgårdar. Här får vi en inblick i hur det tänks, planeras och utförs. Vi får också veta vem som får Johanna att gapskratta.

”När alla bidrar tillsammans, då blir det roligare och mer meningsfullt att jobba” — fredagsporträttet med Martijn Roobol19.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Utveckling, Dalarna, konst, holländska pannkakor, odling och trummor, vem förenar dessa? Jo, Martijn Roobol, en av Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings gruppchefer på den administrativa förvaltningen. Denne lugne, behaglige och humoristiske man driver på utvecklingen tillsammans med sitt team. Lär känna Excel-älskaren som har ett annat sätt att avsluta veckan på än många av oss andra.

”Ett ovanligt rutinerat företag med en otrolig kompetens på alla områden inom fastighets- och byggbranschen” — fredagsporträttet med Göran Jalmell12.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Han har varit betongarbetare, armerare, plattsättare, VVS-tekniker och nu är han fastighetstekniker. Den mångårige medarbetaren Göran Jalmell har många kompetenser. Inte undra på att han hamnade i Einar Mattsson-koncernen. Göran trivs i koncernen och alla trivs med Göran. Hyresgästerna ger honom full pott i alla kundundersökningar, år efter år. Här får vi reda på vad den mysige och alltid leende medarbetaren har för intressen, tips och kloka råd. Vi får också veta vem den där farbrorn som plötsligt dök upp i badrumsrenoveringen var.