Brist på majs och plastpåsar på rulle

Vi upplever nu brist på vissa varor i handeln. Här är två exempel som dock inte har med Covid 19 att göra. Det ena är politiskt beslutat och det andra har med naturen att göra.

Brott i butik ökar kraftigt under coronan (varning för starka känslor)28.8.2020 15:00:00 CESTBlogginlägg

Brotten har tyvärr ökat under coronan. Det visar Svensk Handels Säkerhetsindex. Här delar jag handlarnas smärta över detta. Vill du läsa hela rapporten, vilket jag tycker du ska hittar du den här: https://www.svenskhandel.se/nyhetscenter/press/2020/mer-an-varannan-handlare-utsatt-for-brott-den-senaste-tiden/?utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=epost&utm_campaign=vecka-34&utm_content=trygghetsbarometern