Byggsandra ska göra det lättare för konsumenter att köpa tjänster från seriösa hantverkare

Sveriges Byggindustrier inleder ett samarbete med Sandra Mobaraki, även känd som Byggsandra, för att göra det lättare för alla att anlita seriösa hantverkare.

- Bilden av byggbranschen sätts ofta i människors möte med hantverkare i hemmiljö. Vi vill hjälpa privatpersoner, bostadsrättsföreningar med flera att köpa hantverkstjänster på ett tryggt, sunt och säkert sätt. Det kommer att även att gynna våra medlemsföretag. Vi är övertygade om att Sandra Mobaraki med sin bakgrund från byggvaruhandeln kommer att kunna hjälpa många rätt vid upphandlingar. På sikt kan det leda till att bilden av byggbranschen också blir allt mer positiv, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd Sveriges Byggindustrier.

En av Byggsandras uppgifter blir att sprida kunskap om hur man köper och säljer byggtjänster på ett sunt och säkert sätt.

- Mitt arbete har gått ut på att sprida kunskap som gör det enklare för konsumenter samt byggföretag att mötas. Jag har sett fram emot att inleda samarbetet med Sveriges Byggindustrier, som har ett stort inflytande i branschen. Jag är övertygad om att vi tillsammans kan göra en stor skillnad. Vi kommer kunna skapa en tryggare, mer transparent och en bättre byggbransch som underlättar för alla parter, säger Sandra Mobaraki.

Sandra Mobaraki kommer närmast från en roll som tjänstechef på en av Sveriges största byggvaruhandlare. Hon har en bakgrund inom affärsutveckling och försäljning, och har även läst en utbildning inom konceptutveckling. Sandra syns regelbundet i medier där hon bland annat ger tips och inspirerar vid reparationer och ombyggnationer.

Håkan Lind, kommunikationschef Sveriges Byggindustrier, 072-226 80 66

Sandra Mobaraki, 070-212 20 45