CBRE GLOBAL INVESTORS LANSERAR EN EUROPEISK IMPACTFOND FÖR BOSTÄDER MED 465 MILJONER EURO I KAPITALÅTAGANDEN FRÅN FYRA INVESTERARE

Detta är en marknadsföringskommunikation. Läs Placement Memorandum för CBRE European Residential Impact Fund S.C.A. SICAV-SIF innan ett definitivt investeringsbeslut fattas. Detta meddelande utgör inte ett erbjudande eller en inbjudan till amerikanska investerare. Detta meddelande utgör inte ett erbjudande om eller en inbjudan till att sälja eller köpa andelar i CBRE European Residential Impact Fund S.C.A. SICAV-SIF eller i någon annan produkt, och får inte användas av eller hänvisas till amerikanska investerare för att fatta investeringsbeslut. Eventuellt erbjudande tillhandahålls endast i form av konfidentiellt Placement Memorandum och relaterat teckningsavtal kommer endast att riktas till kvalificerade investerare.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20210921005580/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Paul Oremus, fondförförvaltare för CBRE European Residential Impact Fund (Photo: Business Wire)

CBRE Global Investors, ett av världens ledande kapitalförvaltningsföretag inom reala tillgångar offentliggör idag den första stängningen av CBRE European Residential Impact Fund (”ERIF” eller ”Fonden”), vars målsättning är att skapa inflationsskyddad avkastning genom att investera i sektorn med prismässigt överkomliga bostäder (”affordable housing”), även om hyreshöjningar kan vara begränsade i lagstiftning eller endast tillåts efter betydande fördröjning. Fonden har kapitalåtaganden på 465 miljoner euro från fyra europeiska institutionella investerare som omfattar både nya och befintliga kunder.

ERIF är en paneuropeisk Luxemburgbaserad SICAV-SIF som är öppen för kvalificerade investerare från Europa, Mellanöstern, Afrika, Nordamerika och Asien, och har som ambition att växa till 3 miljarder euro i bruttotillgångsvärde under de kommande tre till fem åren. Fonden avser att uppnå ESG-inverkan genom att leverera prismässigt överkomliga och hållbara hyresbostäder av bra kvalitet och omfattande tjänster för hushåll med medelinkomster i viktiga storstadsområden i de 15 största europeiska städerna, såväl som i utvalda städer på nästa nivå. Fonden kommer att utnyttja styrkan i CBRE:s marknadsledande europeiska plattform.

Fonden kommer att använda ett omfattande och patentskyddat ESG Impact Framework som har utvecklats i samarbete med en extern rådgivare inom social samhällspåverkan, The Good Economy. Dess viktigaste mål har anpassats till FN:s globala mål för hållbar utveckling för förvärv inom den privata hyressektorn i multifunktionella områden i innerstäder. Jämte det viktigaste temat prismässig överkomlighet omfattar urvalskriterierna för ESG-inverkan energieffektivitet, närhet till knutpunkter för kollektivtrafik, rekreation och tillgång till grönområden. Vid investeringsbeslut ska potentiella investerare ta hänsyn till Fondens alla mål så som de beskrivs i fondens Placement Memorandum. CBRE Global Investors lokalt baserade transaktionsteam kommer att tillämpa företagets historiskt framgångsrika, researchbaserade metod att identifiera strategiska investeringar i de 15 största europeiska städer som har gynnsam demografisk utveckling. Fonden utvecklar för närvarande en aktiv och växande lista över potentiella investeringar som, om de genomförs framgångsrikt, kommer att förvärvas av fonden.

Den första stängningen inträffar i en tid då bostadsmarknaden kännetecknas av ett begränsat utbud av prismässigt överkomliga hyresbostäder av god kvalitet, vilket definieras av Urban Land Institute (ULI) som stadens konkurrenskraft, ekonomiska resultat, invånarnas hälsa, välfärd och livskvalitet. Problemet är framför allt akut inom det mellanliggande bostadssegmentet som omfattar hushåll som inte kvalificerar för subventionerat boende men har svårt att ha råd med marknadshyror.

Paul Oremus, fondförförvaltare för CBRE European Residential Impact Fund säger: ”Vi kommer att använda European Residential Impact Fund för att ta en ledande roll när det handlar om att mobilisera och uppmuntra institutionellt kapital till socialt ansvarstagande genom att investera i prismässigt överkomliga bostäder som är hållbara och av god kvalitet. På så sätt arbetar vi för att bidra till mer inkluderande städer samtidigt som vi tar hänsyn till de lokala behoven.”

- SLUT -

Om CBRE Global Investors

CBRE Global Investors är en global förvaltare av reala tillgångar med 129,1 miljarder dollar i förvaltade tillgångar* den 30 juni 2021. Företaget finansierar investeringsprogram över hela risk- och avkastningsspektrumet för investerare över hela världen.

CBRE Global Investors är ett oberoende dotterbolag till CBRE Group, Inc. (NYSE:CBRE). CBRE Global Investors kan fullt utnyttja research, investeringskällor och andra resurser från världens största företag för fastighetstjänster och investeringar (baserat på avkastningen år 2020) till förmån för sina investerare. CBRE Group, Inc. har över 100 000 anställda med kunder i över 100 länder. För mer information om CBRE Global Investors besök www.cbreglobalinvestors.com.

*Förvaltade tillgångar syftar på skäligt marknadsvärde på fastighetsrelaterade investeringar där CBRE Global Investors tillhandahåller, på en global nivå, tillsyn, förvaltningstjänster och andra råd, och består vanligen av investeringar i reala tillgångar; kapital i fonder och joint ventures; värdepappersportföljer; företagsdrift och lån knutna till reala tillgångar. Dessa förvaltade tillgångar avser huvudsakligen att reflektera omfattningen av CBRE Global Investors närvaro på den globala marknaden för reala tillgångar och dess beräkning av förvaltade tillgångar kan skilja sig från beräkningar av andra förvaltare.

För ytterligare information:
Helen Stott
Företagskommunikationer Europa, Mellanöstern, Afrika
Email: helen.stott@cbreglobalinvestors.com

FOR EU TRADE AND MEDICAL MEDIA ONLY. NOT TO BE DISTRIBUTED TO UK AND BENELUX BASED MEDIA The Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson announced today that the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) adopted a positive opinion, recommending the granting of a conditional marketing authorisation for the medicinal product amivantamab, intended for the treatment of adult patients with advanced NSCLC with activating epidermal growth factor receptor (EGFR) exon 20 insertion mutations, after failure of platinum-based therapy.3 If approved, amivantamab will be the first treatment in the European Union specifically targeting EGFR exon 20 insertion mutations for advanced NSCLC.1 “This group of patients often face a poor prognosis as there are currently no targeted therapy options for this specific mutation nor does it typically respond to existing therapies used to treat more common EGFR mutations,” 1,4,5 commented Catherine Taylor, M.D., Vice President, Medical Affairs

Leading Researchers Present 24-Plex Digital PCR Assay and Novel Multiplex Applications Uniquely Enabled by Stilla’s 6-Color naica ® system15.10.2021 15:08:00 CEST | Press release

Stilla Technologies, the multiplex digital PCR company, joined researchers from SAGA Diagnostics in presenting a 24-plex digital PCR assay generated on Stilla’s six-color naica® system. To mark the platform’s global commercial launch at the American Society of Human Genetics (ASHG) 2021 Virtual Meeting, Stilla’s Cofounder and Chief Technology Officer Rémi Dangla, PhD, and researchers from SAGA Diagnostics, Fred Hutchinson Cancer Research Center, and University of Athens highlighted the new data during a discussion on how highly sensitive, multiplex digital PCR technology is transforming complex genomic data into actionable insights across a breadth of research and clinical applications. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20211015005140/en/ Stilla’s six-color naica® system, the industry’s first six-color digital PCR system, answers market needs for higher performance and multiplexing technology. Learn more here: www

Boston Metal Wins S&P Global Platts Global Metals Award15.10.2021 15:04:00 CEST | Press release

Boston Metal won the New Technology for the Metals and Mining Industry award at the 2021 S&P Global Platts Global Metals Awards. Boston Metal is commercializing ground-breaking technology to decarbonize primary steelmaking. The company’s technology combines patented innovations with best practices from the aluminum and steel industries to deliver a revolutionary solution to the carbon emissions challenge facing the steel value chain. Powered by renewable electricity, molten oxide electrolysis converts iron ore into liquid metal and oxygen. The modular, scalable platform produces no CO2 emissions, is highly energy efficient, and works with a wide range of iron ore grades. “We congratulate all the winners and finalists for persevering through unique challenges and continuing to drive performance while embracing change,” said Saugata Saha, president of S&P Global Platts. Dave Ernsberger, Global Head of Pricing and Market Insight, S&P Global Platts, said: “Not surprisingly, but certainly e

The Ministry of Justice makes public the evidence supporting of the Republic of Kazakhstan’s case against Anatolie and Gabriel Stati15.10.2021 13:46:00 CEST | Press release

The Ministry of Justice has launched a new website to spotlight evidence gathered by the Republic of Kazakhstan regarding the fraud committed by Anatolie and Gabriel Stati: www.kzarbitration.com. The purpose of the website is to present the facts of the ongoing and complex legal case and provide easy access to the corresponding evidence. This public repository will increase transparency around the case and dispel the disinformation and lies perpetrated by these individuals against the Republic of Kazakhstan and its people. The evidence - in the form of court rulings, expert opinions, and other publicly available documents - confirms that the Statis have been engaged in a complex and multi-faceted fraud since at least 2006. The website explains how Anatolie and Gabriel Stati defrauded international investors of their money, falsified financial statements, fraudulently obtained audit opinions and pursued an international arbitration against the Republic of Kazakhstan to recoup from the S

TP Awards Schlumberger Sakarya Offshore Gas Field Phase-1 Contract15.10.2021 13:00:00 CEST | Press release