CBRE Investment Management skapar ett nytt flaggskepp för europeisk logistik på 2,7 miljarder euro

CBRE Investment Management har kombinerat sin European Industrial Fund och Logistics Venture Fund för att bilda en europeisk logistikfond på 2,7 miljarder euro, känd som Europe Logistics Partners (ELP).

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20220615005553/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Greve in Norway – a Nordic asset which is part of the ELP portfolio (Photo: Business Wire)

Den nya öppna Luxemburgfonden, som förvaltas av chefen för EMEA Direct Logistics Strategies Christina Forrest, tillhandahåller en kombination av stabiliserade tillgångar som ger långsiktiga intäkter och en tillgångspipeline som kan skapa tillväxt. Den har idag ett bestånd på 58 fastigheter med bra läge om totalt 2,3 miljoner kvadratmeter fördelat på nio länder med en uthyrningsgrad på 97 % och en WAULT på 5,7 år*. Fonden söker aktivt nya möjligheter att växa ytterligare och har ambitionen att nå 5 miljarder euro på kort sikt*.

ELP kommer att gynnas av ett förenklat flöde, med en dynamisk Core-Plus-strategi utformad för att utnyttja den nuvarande attraktiva marknadsmiljön, med målet att leverera en hög avkastning genom att noggrant välja tillgångar och drift, med fokus på hållbarhet. Målet är en nettoavkastning på 7–9 % per år (beroende på marknadsvilkoren).

Christina Forrest, chef för EMEA Direct Logistics Strategies på CBRE Investment Management, säger: ”Kombinationen av dessa mycket kompletterande portföljer har skapat en förbättrad plattform med omedelbar skalbarhet, förbättrad diversifiering och hög tillväxtpotential, samtidigt som effektiviteten förbättras – vilket i slutändan gynnar investerarna. Det ökade behovet av e-handelsföretag för att tillhandahålla snabbare och billigare leveranser, i kombination med fortsatt förändring av leveranskedjan och ett ökat fokus på återanvändning, driver på efterfrågan på logistikinfrastruktur och vi ser fortsatta intressanta möjligheter för sektorn. ELP kommer att positionera oss positivt för att skapa möjligheter för våra investerare."

CBRE Investment Management logistikplattform utnyttjar förmågan att investera i fastigheter och förvalta dem och där kan vi också leverera innovativa, globalt anpassade branschlösningar som tar tillvara på marknadsmöjligheter. Plattformen förvaltar logistiktillgångar i Europa till ett värde av 13,8 miljarder euro, bestående av 420 tillgångar, 625 hyresgäster och en uthyrningsyta på 8,4 miljoner kvadratmeter i 12 länder.

CBRE Investment Management fick råd av Morgan Stanley, Clifford Chance och Loyens and Loeff.

*Dessa siffror är inte avsedda att återspegla fondens framtida resultat och/eller avkastning
Samtliga siffror är för Q1 2022

Om CBRE Investment Management

CBRE Investment Management är en ledande global förvaltare av realtillgångar med 146,8 miljarder dollar i förvaltade tillgångar* den 31 mars 2022, som är verksam med över 30 kontor i 20 länder runtom i världen. Via sin investerardrivna kultur söker företaget att leverera hållbara investeringslösningar över realtillgångskategorier, platser, riskprofiler och utförandeformat så att dess kunder, människor och samhällen kan blomstra.

CBRE Investment Management är ett oberoende dotterbolag till CBRE Group, Inc. (NYSE:CBRE), världens största kommersiella fastighetsbolag för tjänster och investeringar (baserat på 2021 års intäkter). CBRE har mer än 105 000 anställda (förutom Turner & Townsend-anställda) med kunder i över 100 länder. CBRE Investment Management tillhandahåller data och marknadsinsyn från CBRE, investeringskällor och andra resurser till fördel för sina klienter. Mer information finns på www.cbreim.com.

*Förvaltade tillgångar (AUM) syftar på skäligt marknadsvärde på fastighetsrelaterade investeringar där CBRE Investment Management på en global nivå tillhandahåller tillsyn, investeringstjänster och andra råd som vanligen består av investeringar i realtillgångar; kapital i fonder och joint ventures; värdepappersportföljer; företagsdrift och lån knutna till realtillgångar. Dessa förvaltade tillgångar avser huvudsakligen att reflektera omfattningen av CBRE Investment Managements närvaro på den globala marknaden för realtillgångar och dess beräkning av förvaltade tillgångar kan skilja sig från beräkningar av andra förvaltare och från dess beräkning av reglerade tillgångar under förvaltning för vissa regleringsansökningar.

Detta är marknadsföringskommunikation. Läs Placement Memorandum för CBRE Europe Logistics Partners S.C.A. SICAV-SIF innan ett definitivt investeringsbeslut fattas. Detta meddelande utgör inte ett erbjudande eller inbjudan till amerikanska investerare. Detta meddelande utgör inte ett erbjudande om eller en inbjudan till att sälja eller köpa andelar i CBRE Europe Logistics Partners S.C.A. SICAV-SIF eller i någon annan produkt, och får inte användas av eller hänvisas till amerikanska investerare för att fatta investeringsbeslut. Eventuellt erbjudande tillhandahålls endast i form av ett konfidentiellt Placement Memorandum och relaterat teckningsavtal kommer endast att riktas till kvalificerade investerare.

Helen Stott
helen.stott@cbreim.com

Landmark Study Reveals New Technology from DeBogy Molecular Significantly Reduces the Bacteria and Deadly Infection that Can Occur Following a Surgical Implant27.6.2022 15:15:00 CEST | Press release

DeBogy Molecular, Inc, a biotech startup that specializes in antimicrobial surface modification, today announced the findings of a landmark in vivo research study that affirms the effectiveness and safety of their new technology to kill the dangerous bacteria that proliferates on the surface of a medical implant following surgery. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220626005067/en/ Wayne Gattinella CEO, DeBogy Molecular, Inc (Photo: Business Wire) Infection resulting from bacterial biofilm that forms on the surface of a medical implant represents one of the most serious complications that can follow orthopedic surgery or the implantation of a medical device. Implant related infections account for over half of the 2 million yearly healthcare-associated infections in the U.S., at a cost of over $27 billion dollars annually. A preclinical research study was conducted by Vivexia, an independent Clinical Research Orga