Chris Helin ny Chef Fastighetsutveckling och kundrelationer hos Alecta Fastigheter

Alecta Fastigheters tillväxtsresa fortsätter och Chris Helin har nu anställts som Chef för Fastighetsutveckling och kundrelationer. I denna position kommer han att spela en viktig roll för bolagets fortsatta affär, utveckling och tillväxt.

Alecta Fastigheter har som mål att växa kraftigt de kommande åren genom att förvärva och utveckla fastigheter och platser i attraktiva tillväxtområden samt utveckla den befintliga affären.

- Jag är otroligt glad att Chris ansluter till Alecta Fastigheter. Chris kommer med sin erfarenhet och personlighet, att bidra till bolagets tillväxt och fortsatta utveckling med fokus på våra kunder och vår affär, säger Lena Boberg, VD Alecta Fastigheter.

I den uppbyggnads – och tillväxtfas som Alecta Fastigheter befinner sig i har funktionen Fastighetsutveckling och kundrelationer en central roll. Chris kommer ansluta till ett befintligt team som idag består av Affärsområde Stockholm, Affärsområde Göteborg, Affärsområde Handel, Teknikutveckling och säkerhet samt Försäljning och marknad. Chris kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp.

- Jag ser verkligen fram emot att få ansluta till Alecta Fastigheter och vara del av visionen att lyfta människor, verksamheter och städer. Det ska bli kul att tillsammans med de andra i teamet vara en del av den spännande utveckling som pågår, säger Chris Helin.

Chris kommer närmast från Atrium Ljungberg där han arbetat i olika roller i nästan 11 år, senast som Regionchef med ansvar för hälften av Atrium Ljungbergs fastighetsbestånd samt Leasingavdelningen. Chris börjar på Alecta Fastigheter efter årsskiftet.

Om Alecta Fastigheter
Alecta Fastigheter bildades 1 januari 2021 och är redan från start ett av Sveriges största fastighetsbolag. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda 56 miljarder ska växa kraftigt de kommande åren. Alecta Fastigheter är ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag som ska bidra till stadens, platsens och fastigheternas resilienta och långsiktiga utveckling och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.

Stjärnspäckat när Alecta Fastigheter lyfter eventverksamhet i Nacka10.1.2024 06:45:00 CET | Pressmeddelande

Alecta Fastigheter har ett stort fastighetsbestånd i Nacka Strand där den tidigare fabriksbyggnaden som inrymmer mötes- och eventanläggningen Nacka Strand Möten & Event ingår. Nu ska platsen och verksamheten få ett ordentligt lyft och samarbete har ingåtts med krögarprofilen Pontus Frithiof och event- och mässarrangören At Event. Nuvarande teknikleverantör Adapt blir en viktig part i den nya satsningen.