Christina Kennedy ny chefredaktör för Dagens Samhälle

Bonnier News förvärv av Dagens Samhälle genomfördes i slutet av 2019. Nu får tidningen en ny chefredaktör i Christina Kennedy, idag chefredaktör för Dagens Medicin och fyra nischtitlar inom life science-området.

— Christina Kennedy är en stark publicist med lång erfarenhet av beslutsfattares vardag och behov inom offentlig sektor. Jag är jätteglad att Christina har tackat ja till att åta sig kanske Sveriges viktigaste chefredaktörsjobb just nu. Dagens Samhälle fyller en enormt viktig funktion just med tanke på kommunernas utsatta läge, säger Peter Fellman, affärschef för Di-gruppen på Bonnier News.

— Jag ser väldigt mycket fram emot att tillsammans med redaktionen bygga vidare på Dagens Samhälles starka varumärke och skapa oumbärlig journalistik för dem som fattar besluten i kommuner och regioner. Det är en särskilt viktig tid att bevaka de frågor som nu dominerar samhällsdebatten: integration, regional utveckling, infrastruktur, digitalisering och välfärd, säger Christina Kennedy.

Christina Kennedy kommer att kombinera uppdraget som chefredaktör för Dagens Samhälle med rollen som chef för den organisation som rymmer 13 av Di-gruppens 16 branschtitlar. I den ingår förutom Dagens Samhälle och Dagens Medicin även Resumé, Aktuell Hållbarhet och Dagens Media, liksom ett stort antal nischtitlar inom life science, finans och energi.Sedan köpet i november i fjol har Dagens Samhälle startat en ny utbildningsverksamhet och utvidgar nu även sin eventverksamhet.

Rekryteringen av en ny chefredaktör för Dagens Medicin, Läkemedelsmarknaden, Apoteksmarknaden, Digital Hälsa och Kommunal Hälsa inleds inom kort.

— Det är ett av Mediesveriges roligaste jobb. Under min tid som chefredaktör har vi startat två nya titlar och transformerat delar av vår eventverksamhet till ett nytt jätteevent, Vårdarenan. På Dagens Medicin får man chans att jobba med en riktigt vass redaktion, säger Christina Kennedy.

Peter Fellman, affärschef Di-gruppen och chefredaktör Dagens industri

Tfn +46 8 573 650 86

Christina Kennedy, tillträdande chefredaktör Dagens Samhälle och övergripande redaktionell chef Di-gruppens branschtitlar

Tfn +46 702 99 60 40