CUPRA Sverige

CUPRA ingår samarbete med PDL Group

Dela
CUPRA tar ytterligare ett stort steg för att stärka sin närvaro inom Svensk padel genom att ingå partnerskap med PDL Group, ett av Sveriges ledande varumärken inom sporten.
CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil.
CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil.
  • CUPRA blir officiell bilpartner till PDL Group, en ledande aktör inom svensk padel
  • Samarbetet med PDL Group är ytterligare ett steg för CUPRA att etablera en stark närvaro inom padel på den svenska marknaden
  • CUPRAs nya plug-in hybrid CUPRA Formentor e-Hybrid blir den officiella bilmodellen

Södertälje, 8 februari 2021, I slutet av 2020 blev det offentligt att det nya varumärket CUPRA blir ny bilpartner till Svenska padelförbundet. Nu tar bilmärket ytterligare ett stort steg för att stärka sin närvaro inom den växande sporten padel genom att ingå ett tvåårigt partnerskap med PDL Group, en av Sveriges ledande aktörer inom padel.

Intresset för Padel ökar lavinartat både i Sverige och Europa. Idag finns nästan 500.000 aktiva utövare i Sverige. Bilmärket CUPRA har internationellt ett starkt engagemang inom sporten som huvudsponsor till International Padel Federation, premiumsponsor och bilpartner till World Padel Tour (WPT). CUPRA siktar på att skapa en stark närvaro inom sporten även på den svenska marknaden.

”Som ett av Sveriges ledande varumärken inom padel är PDL Group, en självklar och stark samarbetspartner för oss på svenska marknaden. PDL Group delar våra värderingar och gör det möjlighet för oss och våra återförsäljare att möta en målgrupp som delar vårt driv, vår passion, sportighet och en aktiv modern livsstil.” säger Helena Sjöberg Tufvesson, marknadschef på CUPRA, och fortsätter, ”Padel växer explosionsartat och det är en fantastisk plattform för en aktiv livsstil som främjar både folkhälsan och ungdomsidrotten, vilket vi vill stödja full ut.”

PDL Group grundades 2015 av Jonas Björkman och Måns Zelmerlöw, Jonas Andersson och Henrik Söderberg. PDL Group expanderar kraftigt och har idag 30 padelhallar i hela landet.

”Vi är oerhört stolta över en samarbetspartner som CUPRA med en tydlig padelprofil. Vi har båda en stark koppling till svensk padel och drivs av en passion, driv, sportighet och en aktiv modern livsstil. Ser fram emot att bygga något stort och spännande tillsammans för sporten i Sverige.” säger Johanna Aybar, marknadschef PDL Group.

CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil, en sportig prestandabil som kombinerar SUV:ens terrängegenskaper med halvkombins sportiga karaktär och coupéns smidiga siluett. Modellen är elektrifierad, en plug-in hybrid med en helt utsläppsfri räckvidd på upp till 54 km enligt WLTP.

Partnerskapet med PDL Group engagerar även CUPRAs nätverk av återförsäljare vilket ökar varumärkets möjlighet att aktivera sig lokalt i en mängd svenska städer

Nyckelord

Kontakter

Bilder

CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil.
CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil.
Ladda ned bild
PDL Group expanderar kraftigt och har idag 30 padelhallar i hela landet.
PDL Group expanderar kraftigt och har idag 30 padelhallar i hela landet.
Ladda ned bild
PDL Group grundades 2015 av Jonas Björkman och Måns Zelmerlöw, Jonas Andersson och Henrik Söderberg.
PDL Group grundades 2015 av Jonas Björkman och Måns Zelmerlöw, Jonas Andersson och Henrik Söderberg.
Ladda ned bild
Inom kort lanseras den elektrifierade versionen av CUPRA Formentor på svenska marknaden.
Inom kort lanseras den elektrifierade versionen av CUPRA Formentor på svenska marknaden.
Ladda ned bild
Bilmärket CUPRA har internationellt ett starkt engagemang inom sporten som huvudsponsor till International Padel Federation, premiumsponsor och bilpartner till World Padel Tour (WPT).
Bilmärket CUPRA har internationellt ett starkt engagemang inom sporten som huvudsponsor till International Padel Federation, premiumsponsor och bilpartner till World Padel Tour (WPT).
Ladda ned bild

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Ateca och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born.

CUPRA kommer i år att delta i den elektriska SUV tävlingen Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett elit-team som delar varumärkets värderingar, som består av tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, den svenska racingmästaren Mattias Ekström och fem av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye