Den sista föreställningen - Wolff sjunger Brel inställd

Turnén med Den sista föreställningen – Wolff sjunger Brel ställs in på grund av sjukdom. Föreställningen är ett samarbete mellan Riksteatern och Kulturhuset Stadsteatern och skulle ha haft turnépremiär den 5 september i Umeå.

Föreställningen skulle ha turnerat med Riksteatern på ett tiotal orter i Sverige från den 5 september till och med den 30 september 2017, men ställs nu in på grund av sjukdom.

- Idag har jag fått besked om att jag måste vara sjukskriven september-oktober för att komma till rätta med problemen jag har haft de senaste veckorna, och som nu innebär att jag tvingas ställa in hela Brel-turnén. Jag beklagar detta djupt. Jag har längtat efter att få resa ut med denna föreställning, men nu är det vila och återhämtning som gäller så att jag snart kan vara på benen och få möta min publik. Vi ses snart igen!, säger Rikard Wolff.

De som köpt biljett ombeds att kontakta sin lokala teaterförening som står som arrangör för föreställningen.

För frågor gällande turnén vänligen kontakta:

Anna Gerdin Press- och PR-ansvarig Riksteatern anna.gerdin@riksteatern.se Tel: 070-528 99 15

För frågor gällande Rikard Wolff vänligen kontakta:

Sofia Cherif Pressansvarig Kulturhuset Stadsteatern sofia.cherif@stadsteatern.stockholm.se (http://kulturhusetstadsteatern.se/Press/Pressmeddelanden/) Tel: 0739-730 220