kurser.se

Den stora guiden till att skaffa sig en ny hobby

Varför ska du skaffa en hobby?

Det är viktigt att prioritera dig själv för att kunna prestera både på jobbet och hemma. En hobby kan, förutom att ge dig en roligare vardag, ge dig både återhämtning och en paus från den stressiga vardagen. För att fylla på med energi är en hobby ett effektivt sätt, där du får göra något du är intresserad av och tycker är roligt.

3 tips för att skaffa en hobby:

• Vad är du intresserad av? Skriv ner det som du alltid har velat prova på eller något du vill lära dig ännu mer om.
  • Vad får det kosta? Att göra upp en budget är bra men en hobby behöver inte alltid kosta skjortan.
  • Prioritera dig själv och ta dig tiden att skaffa dig en hobby! Se till att planera in tid i din kalender så att det verkligen blir av.

Att ta dig tiden för att skriva ner det du är intresserad av och sedan avsätta tid för det i kalendern kan hjälpa dig att verkligen komma till skott!

Tips till dig som vill ha en ny hobby

Bli en mästare i köket

Har du alltid velat lära dig att laga mat eller krydda dina matlagningskunskaper ännu mer? Då är en kurs i matlagning något för dig. Lär dig att laga alla möjliga rätter från världens olika kök med olika tekniker. Vad sägs om asiatisk eller kanske italiensk matlagning? Välj bland kurser på distans och på plats för att hitta det som passar dig bäst.

Gå en matlagningskurs

Inre lugn med yoga

Namaste! Yoga är en hobby där du lär dig koppla av samtidigt som du stärker kroppen. Yoga har ökat i popularitet de senaste åren och det är allt ifrån medicinsk yoga till flow yoga. Det finns mycket att välja på och ett bra tips är att testa vilken du tycker bäst om! Det positiva med yoga är att det passar alla, vare sig du är ung, gammal eller elitidrottare.

Yoga för alla

Låt kreativiteten flöda

Har du alltid drömt om att bli författare eller starta en blogg? Då är en skrivarkurs något för dig! En skrivarkurs kan gå igenom allt ifrån hur du kommer igång med ditt skrivande, hur du hanterar en svacka i ditt skrivande eller hur du skapar trovärdiga karaktärer. Att skriva är ett hantverk och det finns olika typer av kurser beroende på vad du är ute efter.

Lär dig skriva

Lär dig ett nytt språk

Hola! Hello! Ciao! Skulle det inte vara kul att lära dig prata ett nytt språk? Språk kan du läsa på distans, under dagtid eller som kvälls- eller helgkurs. kväll eller på helgen. Du kan hitta något vare sig du är nybörjare eller kan alla möjliga språk. På en språkkurs lär du dig oftast inte bara själva språket, utan det är också vanligt att du lär dig om det aktuella landets kultur.

Hitta en språkkurs

Skonsam hobby

Kom igång och börja simma! Simning är ett utmärkt sätt att få konditionsträning och motion men även bra för alla olika åldrar då det går att anpassa efter just dina förutsättningar. Om du vill ha en skonsam hobby för både kropp och själ är simning något för dig. Vill du bli en bättre simmare finns det kurser både för nybörjare och mer erfarna. Du kan antingen ta privatlektioner eller simträna i grupp, det som passar dig bäst.

Bli en bättre simmare

kurser.se
Karlavägen 104

kurser.se är Sveriges största söktjänst för fritidskurser och en samlingsplats för hundratals kursarrangörer. Vår affärsidé är att hjälpa kursarrangörer att hitta kursdeltagare och våra besökare att hitta rätt kurs. Varje månad letar runt 200 000 besökare efter fritidskurser hos oss. Bakom kurser.se står EMG - Educations Media Group AB.

Följ kurser.se

Senaste pressmeddelandena från kurser.se

4 anledningar till varför du ska gå en kurs istället för att använda Youtube14.1.2020 08:25:00 CET | Blogginlägg

Det finns många fördelar med Youtube, som med en snabb genomgång i en video blir lättare att förstå. Istället för att ta dig till en fysisk kurs, som kanske varar i några veckor, får du informationen på några minuter. Och du kan befinna dig varsomhelst! Trots många fördelar så finns det vissa brister i att lära sig genom YouTube istället för att gå en kurs. kurser.se har listat fyra anledningar till varför du borde gå en fysisk kurs i första hand! 1. Du kan inte ställa frågor under en YouTube-video Vissa problem kräver kanske inte en hel kurs för att lösa, då passar YouTube eller en enkel sökning på Google utmärkt. Däremot finns det mycket du får med dig från en kurs, oavsett om det är online eller i klassrum, som du inte kan få från en video på YouTube. Du kan exempelvis inte ställa några direkta frågor, eller be den personen som gjorde videon att stanna upp och förklara utförligare. Som bäst kan du lämna en kommentar och hoppas att personen återkommer. Om du ska lära dig något via Yo