Diakonia lanserar ny visuell identitet

Nu byter biståndsorganisationen Diakonia utseende för att bättre spegla människorna runtom i världen som arbetet handlar om. Samtidigt fortsätter organisationen samma viktiga arbete som tidigare, bara i ny förpackning.

Diakonia finns i 26 länder runtom i världen och har under de senaste åren arbetat fram en ny global strategi som bland annat utgår från feministiska principer. Organisationen fortsätter sitt arbete för en rättvis, hållbar och jämlik framtid.

– Diakonia är en kraft, en rörelse och ett hopp. Vårt arbete utvecklas konstant, och för att vara relevanta och hitta lösningar på komplexa problem måste vi vara modiga och flexibla, samtidigt som vi arbetar långsiktigt och är solidariska. Vi behöver en logga och en visuell identitet som reflekterar det. Och nu har vi det, det känns fantastiskt kul, säger Helena Lind, insamlings- och kommunikationschef på Diakonia.

Nära människorna

Den nya visuella identiteten är framtagen i samarbete med varumärkesbyrån Happy F&B och är tänkt att ytterligare synliggöra organisationens nära arbete med de människor som är drabbade av fattigdom och förtryck.

– Människorna som faktiskt är där, på barrikaderna, i konflikter, i utsatthet – de är kärnan i vårt arbete och vår identitet. Med den nya visuella identiteten hoppas vi att ännu fler människor vill engagera sig tillsammans med oss, som givare eller i våra kampanjer, säger Helena Lind.

Allt Diakonias arbete utgår från vår globala strategi och våra värdeord.