Diakonia

Diakonia lanserar ny visuell identitet

Dela
Nu byter biståndsorganisationen Diakonia utseende för att bättre spegla människorna runtom i världen som arbetet handlar om. Samtidigt fortsätter organisationen samma viktiga arbete som tidigare, bara i ny förpackning.

Diakonia finns i 26 länder runtom i världen och har under de senaste åren arbetat fram en ny global strategi som bland annat utgår från feministiska principer. Organisationen fortsätter sitt arbete för en rättvis, hållbar och jämlik framtid.

– Diakonia är en kraft, en rörelse och ett hopp. Vårt arbete utvecklas konstant, och för att vara relevanta och hitta lösningar på komplexa problem måste vi vara modiga och flexibla, samtidigt som vi arbetar långsiktigt och är solidariska. Vi behöver en logga och en visuell identitet som reflekterar det. Och nu har vi det, det känns fantastiskt kul, säger Helena Lind, insamlings- och kommunikationschef på Diakonia.

Nära människorna

Den nya visuella identiteten är framtagen i samarbete med varumärkesbyrån Happy F&B och är tänkt att ytterligare synliggöra organisationens nära arbete med de människor som är drabbade av fattigdom och förtryck.

– Människorna som faktiskt är där, på barrikaderna, i konflikter, i utsatthet – de är kärnan i vårt arbete och vår identitet. Med den nya visuella identiteten hoppas vi att ännu fler människor vill engagera sig tillsammans med oss, som givare eller i våra kampanjer, säger Helena Lind.

Allt Diakonias arbete utgår från vår globala strategi och våra värdeord.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Diakonia
Diakonia
Alsnögatan 7
11644 Stockholm

https://www.diakonia.se/

Diakonia är en biståndsorganisation som bärs av kristna värderingar och arbetar tillsammans med lokala samarbetsorganisationer för en varaktig förändring för de mest utsatta människorna i världen.

Följ Diakonia

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Diakonia

Sveriges jämställdhetsstöd på historisk låg nivå19.6.2025 10:27:00 CEST | Pressmeddelande

Sveriges röst för global jämställdhet har tappat i styrka. Det gäller såväl i faktiska kronor som i uttalade ambitioner. Biståndsorganisationen Diakonias nya rapport visar både att stöd till viktiga FN-organ minskat, och att finansieringen som ska bidra till jämställdhet, via Sida, är den lägsta på nära 25 år. Samtidigt slår en ny undersökning fast att lokalpolitiker vill att finansieringen till jämställdhet ska öka.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye