Din Bil

Din Bil tar steget och blir arbetsmiljöcertifierade

Din Bil blir en av de första bilåterförsäljarna i Sverige att certifiera sig inom arbetsmiljö.

Under en veckas tid har externa revisorer genomfört en granskning av Din Bils systematiska arbetsmiljöarbete och därefter gjort bedömningen att ledningssystemet fungerar tillfredställande. Vi kan därför med glädje presentera att Din Bil nu är certifierade i arbetsmiljö enligt ISO 45001.

Hållbarhet är en del av Din Bils värdegrund och är ett perspektiv som vi har med oss i allt vi gör. Som ett led i vårt hållbarhetsarbete har vi utöver beslutade miljö- och arbetsmiljömål även valt att utgå från människan. För oss är social hållbarhet en självklar byggsten för en hållbar framtid, säger Peter Steiner Kvalitetschef på Din Bil Sverige.

Bakom certifieringen ligger ett aktivt arbetsmiljöarbete där våra övergripande mål är att säkerställa att samtliga våra medarbetare upplever en hälsosam, attraktiv och välfungerande arbetsplats. Arbetsmiljöarbetet ska vara en naturlig och integrerad del i det dagliga arbetet.

Genom att både medarbetare och chefer genomför arbetsmiljöutbildningar ämnar vi bidra till ökad kunskap och riskmedvetenhet. Vi uppmuntrar våra medarbetare till att medverka i hälsofrämjande aktiviteter och lägger stor vikt vid möjligheten till individuell utveckling och den psykosociala arbetstillvaron.

Utöver certifieringen i arbetsmiljö är Din Bil även sedan tidigare ISO-certifierade för miljö (14001) samt kvalitet (9001). Med arbetsmiljöcertifieringen fortsätter vi nu vår resa med att utveckla vår verksamhet mot en än mer hållbar organisation säger Peter Steiner.

Om

Din Bil Sverige AB är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi representerar märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche och Europcar på den svenska marknaden. Vi har drygt 60 olika anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna.

Följ Din Bil

Senaste pressmeddelandena från Din Bil

Din Bil fortsätter växa organiskt och ökar omsättning till 24.3 miljarder under 20236.2.2024 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Drygt 67 000 nya och begagnade bilar levererades till kunder i Stockholm, Göteborg, Malmö och Gävleborg-Dalarna. En ökning med 19% i en utmanande totalmarknad Nya personbilar från Din Bil ökade med 7 %, medan totalmarknaden låg i princip stilla. Marknadsandelen landade på 25,5% Transportbilsaffären ökade med 32% där Din Bil, klart mer än marknaden Starkt år för servicemarknaden med en tillväxt på 12% Omsättningen ökade organiskt med 13% till 24,3 miljarder kronor En ny varumärkesplattform för Din Bil har lanserats under 2023