Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.

Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com.

Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV.

“För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromissar när det gäller kvalitet och säkerhet, kan försäljare hitta spännande alternativ på Dinadack.com”, fortsätter Faulstich. “Vi är premiumpartner till VIKING-däck och erbjuder som sådan till exempel attraktivt inköpspris på VIKING:s SUV-sortiment. Detta skapar intressanta marginaler för våra återförsäljare.“ På Dinadack.com finns VIKING City Tech II SUV i olika dimensioner för mindre och medelstora SUV:ar; för stora finns XL ProTech HP.

Dessutom kommer det också 2017 att bli ännu viktigare att däckförsäljare och bilföretag kan erbjuda ett stort service- och produktutbud. “Genom vårt system med partnerskap och våra B2B-tjänster vill vi hjälpa våra återförsäljare att utnyttja sin potential optimalt”, säger Faulstich. “Även om man är förberedd på bästa sätt, så är flexibiliteten viktig för att snabbt och enkelt kunna möta de mest skiftande behov. Detta erbjuder vi våra återförsäljare genom vårt stora sortiment, korta leveranstider och schysta betalningsalternativ.”

“Tack vare ytterliga tjänster som till exempel förmedlingsplattformen för lagring av däck online deltipartners.com kan man dessutom utvidga den egna verksamheten med nya tjänsteerbjudanden. På så sätt kan lätt nya kundgrupper involveras”, förklarar Faulstich. “Och tack vare konceptet med montagepartner på Dinadack.com kan också den stationära offlinehandeln dra nytta av den ökande försäljningen i Delticoms webbutiker för slutkunder som Dackonline.se.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja