Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.

Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com.

Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV.

“För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromissar när det gäller kvalitet och säkerhet, kan försäljare hitta spännande alternativ på Dinadack.com”, fortsätter Faulstich. “Vi är premiumpartner till VIKING-däck och erbjuder som sådan till exempel attraktivt inköpspris på VIKING:s SUV-sortiment. Detta skapar intressanta marginaler för våra återförsäljare.“ På Dinadack.com finns VIKING City Tech II SUV i olika dimensioner för mindre och medelstora SUV:ar; för stora finns XL ProTech HP.

Dessutom kommer det också 2017 att bli ännu viktigare att däckförsäljare och bilföretag kan erbjuda ett stort service- och produktutbud. “Genom vårt system med partnerskap och våra B2B-tjänster vill vi hjälpa våra återförsäljare att utnyttja sin potential optimalt”, säger Faulstich. “Även om man är förberedd på bästa sätt, så är flexibiliteten viktig för att snabbt och enkelt kunna möta de mest skiftande behov. Detta erbjuder vi våra återförsäljare genom vårt stora sortiment, korta leveranstider och schysta betalningsalternativ.”

“Tack vare ytterliga tjänster som till exempel förmedlingsplattformen för lagring av däck online deltipartners.com kan man dessutom utvidga den egna verksamheten med nya tjänsteerbjudanden. På så sätt kan lätt nya kundgrupper involveras”, förklarar Faulstich. “Och tack vare konceptet med montagepartner på Dinadack.com kan också den stationära offlinehandeln dra nytta av den ökande försäljningen i Delticoms webbutiker för slutkunder som Dackonline.se.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com

To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

About Business Wire

24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.com

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Aizon Launches New AI-powered eBR Light Solution to Enhance Manufacturing Productivity in Collaboration with Euroapi18.9.2024 18:00:00 CEST | Press release

Aizon, an Artificial Intelligence (AI) SaaS provider dedicated to transforming pharmaceutical manufacturing operations, is launching a new product called Aizon Execute, an innovative eBR (Electronic Batch Record) software product, developed in collaboration with Euroapi, a leading global API manufacturer. This collaboration was born out of the need to digitize operations towards more data-driven manufacturing - focusing on the essential user needs while avoiding the heavy lift currently associated with going paperless in manufacturing. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240918037613/en/ Aizon Execute is a modern, user-centric, lightweight product designed to adapt to small-scale productions and highly flexible plants like chemical API CDMOs - and has the potential to become the true backbone of digital transformation journeys. Aizon Execute light eBR is designed to facilitate the rapid transition from paper-based

Headline Closes $865 Million to Invest in Growth-Stage Tech Companies18.9.2024 17:53:00 CEST | Press release