Business Wire

Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.

Dela

Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com.

Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV.

“För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromissar när det gäller kvalitet och säkerhet, kan försäljare hitta spännande alternativ på Dinadack.com”, fortsätter Faulstich. “Vi är premiumpartner till VIKING-däck och erbjuder som sådan till exempel attraktivt inköpspris på VIKING:s SUV-sortiment. Detta skapar intressanta marginaler för våra återförsäljare.“ På Dinadack.com finns VIKING City Tech II SUV i olika dimensioner för mindre och medelstora SUV:ar; för stora finns XL ProTech HP.

Dessutom kommer det också 2017 att bli ännu viktigare att däckförsäljare och bilföretag kan erbjuda ett stort service- och produktutbud. “Genom vårt system med partnerskap och våra B2B-tjänster vill vi hjälpa våra återförsäljare att utnyttja sin potential optimalt”, säger Faulstich. “Även om man är förberedd på bästa sätt, så är flexibiliteten viktig för att snabbt och enkelt kunna möta de mest skiftande behov. Detta erbjuder vi våra återförsäljare genom vårt stora sortiment, korta leveranstider och schysta betalningsalternativ.”

“Tack vare ytterliga tjänster som till exempel förmedlingsplattformen för lagring av däck online deltipartners.com kan man dessutom utvidga den egna verksamheten med nya tjänsteerbjudanden. På så sätt kan lätt nya kundgrupper involveras”, förklarar Faulstich. “Och tack vare konceptet med montagepartner på Dinadack.com kan också den stationära offlinehandeln dra nytta av den ökande försäljningen i Delticoms webbutiker för slutkunder som Dackonline.se.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com

Contact information

insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
eller
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02Pressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21Pressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30Pressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26Pressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00Pressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum