Direkt i Sveriges Radio P4: Sjung med P4 för Världens Barn

Söndagen den 2 oktober går startskottet för P4:s insamlingsvecka för Världens Barn. Då direktsänds en stjärnspäckad konsert i P4 med Loulou Lamotte från The Mamas, Clara Klingenström och husbandet Blacknuss. Programledare är John Lundvik och Farah Abadi.

Farah Abadi och John Lundvik är programledare för musikprogrammet Sjung med P4 för Världens Barn den 2 oktober kl. 14.00. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Årets insamlingsvecka i Sveriges Radio startar med en livekonsert direkt från Radiohuset i Stockholm med programledarna Farah Abadi och John Lundvik som även kommer att sjunga en hel del.

– Det är verkligen en lyxig konsert lyssnarna kommer få lyssna på och det lyxigaste av allt är att den också gör gott i världen, säger Farah Abadi, programledare.

Det blir stjärnspäckat med 30-årsjubilerande Blacknuss som husband och Loulou Lamotte från gruppen The Mamas och Melloartisten Clara Klingenström som gästartister. Det blir många välkända låtar där lyssnarna säkert kan sjunga med.

– Jag ser fram emot att vara en liten del i en insamling som strävar efter att göra barns liv lite bättre. Alla barn ska ha samma rättigheter som mina har, säger artisten Loulou Lamotte från gruppen The Mamas.

Lyssnarna kan under programmet ringa in ett bidrag på 100 kr på telefonnummer 099-90100.

Sjung med P4 för Världens Barn sänds direkt i P4 söndagen den 2 oktober kl. 14.00.

Om Världens Barn

Just nu befinner sig många barn på flykt från sina hem eller i andra utsatta situationer som skapar oro och otrygghet. Det påverkar deras möjligheter att få gå i skolan och ökar risken för fattigdom, barnarbete och psykisk ohälsa. Årets insamling för Världens Barn går som alltid till barns rätt till hälsa, skola och trygghet.

Läs mer om Världens Barn: https://sverigesradio.se/varldensbarnip4

Lyssna på direktsändningen här: https://sverigesradio.se/avsnitt/1788758

Pressfoto
Farah Abadi och John Lundvik: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/p51ey0z5az

LouLou Lamotte och Clara Klingenström: https://sverigesradio.bildbank.nu/sv/delad/vv6yh6ewwb

Vid frågor kontakta gärna:

Liv Ungermark, projektledare
liv.ungermark@sverigesradio.se

Susanna Mörner, presskontakt
susanna.morner@sverigesradio.se

46,6 miljoner kr insamlat till Världens Barn - hittills9.10.2022 19:28:19 CEST | Pressmeddelande

Med 46,6 miljoner kronor insamlade manifesterar Världens Barn det starka engagemanget för barns rättigheter. Det visar summeringen av Sveriges bredaste barnrättskampanj under söndagskvällen i SVT. ”Det är glädjande att vi är så många som kämpar tillsammans och gör skillnad för barns rättigheter. Detta är extra viktig i en tid när utvecklingen backar i världen,” säger Kristina Henschen, generalsekreterare för Radiohjälpen som står bakom kampanjen- som fortsätter året ut.