Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

BRAs flygning från Malmö den 22 december 07.20, som landar klockan 08.45 blir förmodligen det allra första kommersiella flyget som landar på Scandinavian Mountains Airport.

Biljettpriset startar från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Flygningar från alla orter är planerat fram till slutet av mars och om efterfrågan är stor finns möjlighet att sätta in extra flyg.

– Att vara först ut som flygbolag till en helt ny och unik flygplats som den i Sälen Trysil blir verkligen spännande och jag hoppas många kommer att se fördelarna med att flyga klimatkompenserat direkt till skidbacken framför timmar i bil, säger Ulrika Matsgård som är kommersiell chef för BRA.

I anslutning till alla flygankomster och avgångar i Sälen finns busstransport med korta restider med Sälenbuss, som bokas separat. SkiStar Sälen & SkiStar Trysil: 10 min till Hundfjället, 15 min till Tandådalen, 20 min till Högfjället, 25 min till Lindvallen, 40 min till Trysil, Stöten: 18 min till Stöten, Kläppen: 45 min till Kläppen.

Via BRAs sajt är det även möjligt att boka hyrbil som väntar på flygplatsen när planet landar i Sälen Trysil.

Merparten av flygningarna kommer att genomföras med BRAs moderna och klimateffektiva propellerflygplan från ATR. Alla utsläpp från BRA klimatkompenseras alltid av flygbolaget utan extra kostnad. De som önskar kan dessutom välja att boka BRA Miljö Class som inkluderar fossilfritt biobränsle.

Flygfakta

Från Stockholm Bromma: pris från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Avgångar på torsdagar kl 11.20 och söndagar kl 17.45. Från Sälen Trysil går flyget kl 12.50 på torsdagar och 15.50 på söndagar. Första avresa 22 dec. Flygtid: 1 tim 05 min.

Från Göteborg: pris från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Avgång på söndagar kl 14.10. Från Sälen Trysil till Göteborg går flyget kl 19.15 på söndagar. Första avresa 26 jan 2020. Flygtid: 1 tim 15 min.

Från Malmö: pris från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Avgång på söndagar kl 07.20. Från Sälen Trysil går flyget kl 09.15 på söndagar. Första avresa 22 dec. Flygtid: 1 tim 25 min.

Från Ängelholm: pris från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Första avresa 22 dec. Flygtid: 1 tim 20 min.

Från Växjö: pris från 697 kronor per person, enkel resa inkl. skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation. Avgång på söndagar kl 16.50. Från Sälen Trysil till Växjö går flyget kl 18.35 på söndagar. Första avresa 26 jan 2020. Flygtid: 1 tim 20 min.

Boka via www.flygbra.se/salen

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Malmö till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Malmö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flyg till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.