Business Wire

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad

Dela

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva.

Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/.

För att fira den första årsdagen på Battle.net kommer nuvarande spelare av Destiny 2 på PC att få ett exklusivt emblem som blir tillgängligt i december, och som inte finns att få någon annanstans. Nya Guardians kommer dessutom att få möjligheten att prova Destiny 2: Forsakens nya spelläge ”Gambit” från den 9 till och med den 11 november 2018, under ”Gambit Free Weekend”. Gambit är ett 4v4 hybridspelläge och ingår i Destiny 2: Forsaken. Mer information finns på http://www.DestinyTheGame.com/Battlenet/.

”Vi vet att Destiny-spelare som vill spela på PC förväntar sig en fantastisk upplevelse, vare sig de spelar själva eller tillsammans med sina vänner - så vår främsta utmaning var att ta hänsyn till PC-spelarnas hårda krav och samtidigt förena PC-communityt hos Battle.net och Bungie,” säger Steve Cotton, Game Director för Destiny 2: Forsaken på Bungie. Han lägger till att ”Med den här gåvan ser vi fram emot nya Guardians i vårt universum”.

Spelserien Destiny, som har kommit att definiera en hel genre, har hyllats över hela världen sedan det släpptes 2014, följt av rekordlanseringen 2017 av Destiny 2 för PC, den största PC-lanseringen i Activision Publishings historia sett till antal enheter. Destiny är utvecklat av Bungie och Destiny 2 gjordes tillgängligt för PC i samarbete med Vicarious Visions. Det erbjuder en gedigen PC-erfarenhet med PC-specifika funktioner så som: 4K-upplösning, obegränsad bildhastighet, fullt stöd för mus och tangentbord med skräddarsydda tangentinställningar, text-chatt, justerbart synfält, detaljerade grafikinställningar, möjlighet att använda både 21:9 datorskärm och tredubbla monitorer, samt HDR. I historien om Destiny 2 har den sista staden på jorden fallit i spillror och kvar finns bara ruiner. Spelare måste lära sig nya färdigheter och bemästra nya vapen för att återförena stadens styrkor, hålla ihop och slå tillbaka för att vinna tillbaka sitt hem.

Destiny 2 för PC kan spelas på Windows 7, Windows 8 och Windows 10. Lägsta systemkrav för PC-spelet är Intel Core i3-3250, Intel Pentium G4560 eller AMD FX-4350 tillsammans med en GeForce GTX 660 2 GB, GTX 1050 2 GB eller Radeon HD 7850. Dessutom behövs 6 GB RAM-minne och 104 GB hårddiskutrymme samt internet-förbindelse.

För mer information, besök www.DestinyTheGame.com och följ Destinys officiella sociala kanaler på Facebook och @DestinyTheGame på Instagram och Twitter. Spelarna kan kommunicera direkt med utvecklarna via www.Bungie.net, Facebook, @Bungie på Twitter, Instagram och www.Twitch.tv/Bungie på Twitch.

Om Bungie

Bungie är en oberoende medarbetarägd spelutvecklingsstudio som skapar hoppfulla världar som inspirerar passionerade spelare, och skapar vänner för livet. Denna målsättning har under mer än 25 år lett till skapandet av några av branschens mest omtyckta spel, inklusive Marathon, Myth, Halo, och Destiny. Idag fokuserar Bungie på att utveckla nästa högst efterlängtade utgåva i Destinys universum och i nya kommande världar.

Om Blizzard Entertainment, Inc.

Mest kända för sina storsäljande spel World of Warcraft ®Hearthstone ®Overwatch ®Warcraft ®StarCraft ®, Diablo ® och Heroes of the Storm ®, Blizzard Entertainment, Inc. (www.blizzard.com) är en del av Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI), en av de främsta utvecklarna och utgivarna av mjukvara för nöjesändamål, och kända för att skapa några av branschens mest hyllade spel. Blizzard Entertainments meriter inkluderar tjugotvå #1 spel och flera pris för ”Game of the Year”. Företagets online-speltjänst, Blizzard Battle.net®, är en av världens största med miljoner aktiva spelare.

Om Activision

Med huvudkontor i Santa Monica, Kalifornien, är Activision en ledande global producent och utgivare av interaktiv underhållning. Activision har verksamhet över hela världen och är en del av Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI), ett S&P 500-företag. Mer information om Activision och dess produkter kan hittas på företagets hemsida, www.activision.com eller genom att följa @Activision.

Förbehåll gällande framåtsyftande uttalanden: Information i detta pressmeddelande som innefattar Activision Publishings förväntningar, planer, avsikter eller strategier för framtiden, inklusive uttalanden om tillgänglighet, datum och funktionalitet för den kostnadsfria gåvan av Destiny 2, exklusive emblem och ”Gambit Free Weekend”är inte fakta utan framåtsyftande uttalanden som innebär ett antal risker och osäkra faktorer. Faktorer som skulle kunna medföra att Activision Publishings faktiska framtida resultat avviker avsevärt från de som uttryckts i de framåtsyftande uttalanden som gjorts i detta meddelande, inkluderar oförutsägbara produktförseningar och andra faktorer som identifierats i avsnittet om riskfaktorer i Activision Blizzards senaste årsrapport på blankett 10-K och eventuella följande kvartalsrapporter på blankett 10-Q. De framåtsyftande uttalandena i det här meddelandet baseras på information som finns tillgänglig för Activision Publishing och Activision Blizzard vid datumet för det här meddelandet och varken Activision Publishing eller Activision Blizzard har något ansvar för att uppdatera sådana framåtsyftande uttalanden. Framåtsyftande uttalanden som anses vara sanna då de görs kan i efterhand visa sig vara felaktiga. Dessa uttalanden utgör inga garantier för Activision Publishings eller Activision Blizzards framtida resultat och är föremål för risker samt osäkra och okända faktorer som delvis är utanför deras kontroll och som kan medföra att faktiska resultat skiljer sig avsevärt från aktuella förväntningar.

*erbjudandet kanske inte är tillgängligt i alla regioner

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

Activision
Genevieve Waldman
+1-425-440-6854
gwaldman@activision.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00:00Pressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02:00Pressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30:00Pressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26:00Pressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00:00Pressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20:00Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum