Einar Mattsson välkomnar Mathem

Einar Mattsson välkomnar Mathem som öppnar sin första så kallade ”light store” på Södermalm, mitt i ett område med många hushåll. Lokalen är 530 kvm stor och kommer att fungera som ett mindre e-handelslager, varifrån ordrar av dagligvaror snabbt kan plockas och levereras direkt hem till kunder i närområdet. Mathems nya ”light store” ligger i hörnet av Swedenborgsgatan och Magnus Ladulåsgatan.

Christian Ridderborg, uthyrningsansvarig hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Att Mathem, som är en stor och etablerad e-handelsaktör i framkant, flyttar in och etablerar en snabb, lokal e-handelstjänst gagnar våra hyresgäster och hela området. Att hyra ut till en aktör som adderar värde är en del av vår uthyrningsstrategi. Det är första gången som vi hyr ut yta till en matbutik som bara vänder sig till online-kunder. Med tanke på hur rätt det ligger i tiden är det troligen inte sista gången, säger Christian Ridderborg, uthyrningsansvarig på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Vi är väldigt glada över att ha hittat en lokal som passar så bra för våra behov. Vi tillträdde lokalen den 8 november och började direkt att anpassa lokalen efter vårt nya kunderbjudande, som gör det möjligt för kunder att beställa sina dagligvaror online och få dem hemlevererade direkt. Det är ett mycket bekvämt komplement till storhandlingen, och förenklar vardagen ytterligare för människor i närområdet. Vi planerar för att kunna leverera de första varorna härifrån under början av 2022, säger Sara Tranarp, Head of Business Development på Mathem.

Einar Mattssons uthyrningskonsult är New Property Retail and Development.

För mer information:

Christian Ridderborg, uthyrningsansvarig

08- 586 266 21

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 59 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”Vi arbetar med utemiljöer som lockar till utevistelse och samvaro” — fredagsporträttet med Johanna Karlsson26.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Den välutbildade chefen för koncernens utemiljö-avdelning, Johanna Karlsson, berättar här om hur teamet jobbar, hur en bra utemiljö påverkar oss som människor och vilka som inspirerar henne. Lärandet upphör aldrig inom teamet och nya metoder testas i fastighetsbeståndets rabatter och trädgårdar. Här får vi en inblick i hur det tänks, planeras och utförs. Vi får också veta vem som får Johanna att gapskratta.

”När alla bidrar tillsammans, då blir det roligare och mer meningsfullt att jobba” — fredagsporträttet med Martijn Roobol19.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Utveckling, Dalarna, konst, holländska pannkakor, odling och trummor, vem förenar dessa? Jo, Martijn Roobol, en av Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings gruppchefer på den administrativa förvaltningen. Denne lugne, behaglige och humoristiske man driver på utvecklingen tillsammans med sitt team. Lär känna Excel-älskaren som har ett annat sätt att avsluta veckan på än många av oss andra.

”Ett ovanligt rutinerat företag med en otrolig kompetens på alla områden inom fastighets- och byggbranschen” — fredagsporträttet med Göran Jalmell12.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Han har varit betongarbetare, armerare, plattsättare, VVS-tekniker och nu är han fastighetstekniker. Den mångårige medarbetaren Göran Jalmell har många kompetenser. Inte undra på att han hamnade i Einar Mattsson-koncernen. Göran trivs i koncernen och alla trivs med Göran. Hyresgästerna ger honom full pott i alla kundundersökningar, år efter år. Här får vi reda på vad den mysige och alltid leende medarbetaren har för intressen, tips och kloka råd. Vi får också veta vem den där farbrorn som plötsligt dök upp i badrumsrenoveringen var.