En julkram till den du saknar

I år blir julen annorlunda. Och när vi inte får kramas som vanligt är det viktigare än någonsin att hålla om varandra på avstånd. Biståndsorganisationen Diakonias julkram kan du skicka till den du saknar. Du får ett fint gåvobevis att ge bort och stöttar samtidigt Diakonias arbete i coronakrisen.

Diakonias gåvobevis

Diakonia arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar värld. Just nu behöver världen akut hjälp då corona slår hårt mot de fattigaste. Diakonias insatser under krisen hjälper de värst drabbade. Det kan handla om stödlinjer för våldsutsatta kvinnor i Guatemala eller lekterapi utomhus i Libanon där barnen kan få fortsatt hjälp att bearbeta traumatiska minnen från kriget. Att verksamheten kan fortsätta trots restriktioner är livsviktigt. Att bryta isoleringen är avgörande

– Vi behöver alla en kram som värmer när vi inte kan hålla om varandra som vanligt i jul. Julkramen är klappen som ger glädje till fler än en – till den du saknar och till de som behöver det allra mest i coronakrisens spår, säger Ulrika Runge, digital strateg på Diakonia.

För 175 kr får du ett fint och juligt gåvobevis att ge bort på julafton. Enkelt och meningsfullt

Köp en julkram att ge bort här

Läs mer om Diakonias arbete här

För mer information:
Ulrika Runge, digital strateg, Diakonia
e-post: ulrika.runge@diakonia.se telefon: 08-453 68 31

Diakonias gåvobevis
Berätta för dem du tycker om att du tänker på dem! Samtidigt som du sprider glädje bidrar du även till att stötta de som drabbas hårdast under coronakrisen. Du får ett fint och juligt digitalt gåvobevis som du kan skriva ut eller enkelt skicka vidare.

Ny podd #1: Att stjäla från de fattiga15.2.2021 12:09:47 CET | Pressmeddelande