En valplattform för alla, inte bara några få

Vänsterpartiet går till val på ett Sverige för alla, inte bara några få. Därför är det förstås viktigt för oss att vår valplattform finns tillgänglig för alla. Den finns nu därför även som lättläst och som inläst. Plattformen har lästs in av skådespelerskan Ann Petrén.

-  Det kan vara känsligt att som skådespelare låna ut sin röst i ett politiskt sammanhang, men jag tvekade aldrig att göra det här. Jag står bakom allt jag läser, det finns också något uppfordrande i Vänsterpartiets politik som talar till mig, till oss, att vi som värnar om jämlikhet och rättvisa måste bli bättre på att dela med oss och att hålla ihop.
- Det här valet känns helt avgörande, det är obehagligt när SD ökar och främlingsfientligheten och otryggheten växer. Därför är jag gärna med och berättar öppet om att vänstern har andra och mycket bättre svar på hur vi skapar ett bra samhälle, säger Ann Petrén.

Valplattformen

Vänsterpartiets presstjänst