Euro Accident blev förmedlarnas favorit igen

Medlemmarna i Svenska Försäkringsförmedlares förening, SFM, har för andra året i rad röstat fram Euro Accident som vinnare av utmärkelserna för både "Årets förmedlardisk" och "Årets produkt, sjukvårdsförsäkring".
Euro Accident får pris för bästa förmedlardisk och bästa sjukvårdsförsäkring. Foto: Istockphoto

Svenska Försäkringsförmedlares förening, SFM, låter varje år sina medlemmar utse årets förmedlardisk bland liv- och sakförsäkringsbolagen.

Med högsta helhetsbetyg utsågs Euro Accident till Årets förmedlardisk 2021 – Liv – Förmedlarnas val respektive Årets förmedlardisk 2021 – Liv – Administratörernas val. Det är tredje respektive fjärde året i rad som Euro Accident får de utmärkelserna från SFM:s medlemmar.

– Vi vill återigen tacka för utmärkelserna och det förtroende som alla försäkringsförmedlare och administratörer därmed gett oss. Service är ett av våra viktigaste strategiska områden och vi har arbetat målinriktat med flera olika förbättringar under året. Det är alltid en utmaning att uthålligt behålla servicenivån samtidigt som vi växer med nya kunder, nya samarbeten och nya medarbetare. Med rätt inställning och hårt arbete har våra medarbetare inom försäljning, kundservice och skadereglering klarat av det briljant, säger Staffan Johansson, chef Sverige på Euro Accident.

– Förmedlarmarknaden är och har alltid varit vår distributionsstrategi. Att kontinuerligt lyssna och vara nyfiken på vad våra förmedlare och administratörer tycker är mycket viktigt. Vi ska förvalta de här fina utmärkelserna med respekt, ödmjukhet och stolthet, säger Leif Johansson, chef Försäljning på Euro Accident.

I undersökningen ställdes också en fråga om vilket försäkringsbolag som har den bästa sjukvårdsförsäkringen. Flest svarade Euro Accident, som därmed också utsågs till Årets produkt 2021, sjukvårdsförsäkring. Den är andra året i rad som Euro Accident får den utmärkelsen från SFM:s medlemmar.

– Det pågår en spännande utveckling inom hälso- och sjukvårdsområdet där vi vill dra nytta av den tekniska utvecklingen för att kunna erbjuda en bättre kund- och vårdresa i det vi kallar den nya generationens sjukvårdsförsäkring. Vi ser detta pris som ett fint betyg på det hårda arbete vi lägger ned på att erbjuda våra försäkrade den bästa servicen och vård på rätt nivå, i rätt tid och på rätt plats, säger Emma Hultgren, produktchef Sjukvård på Euro Accident.

Utmärkelserna tillkännagavs i samband med SFM:s stämma den 24 maj 2022.