Euro Accidents årsredovisning för 2021 är publicerad

Från och med idag kan Euro Accidents årsredovisning för 2021, inklusive hållbarhetsrapport, laddas ner.
Förstasidesbilden från Euro Accidents årsredovisning 2021

– 2021 blev ytterligare ett framgångsrikt år för Euro Accident. Vårt resultat blev bättre än någonsin, vår tillväxt är fortsatt hög i Sverige och vi blir alltmer etablerade i Danmark och Norge, säger Thomas Petersson, vd för Euro Accident Livförsäkring AB, och fortsätter:

– Vi är också väldigt stolta över att idag kunna konstatera att åtta av tio försäkrade, som får tidig hjälp genom vår Sjukförsäkring PlanSjuk i Sverige, helt och hållet kan undvika en långtidssjukskrivning med den metod som vi har utvecklat. Lika stolta som överväldigade är vi över det fantastiska resultatet som vi uppnått tillsammans med en grupp långtidssjukskrivna i vårt program Åter i arbete. Hittills har 84 procent av deltagarna fått ökad arbetsförmåga och hela 76 procent har kunnat börja arbeta heltid igen.

Under 2021 ökade Euro Accident fokuset på sitt hållbarhetsarbete genom att bland annat tillsätta en hållbarhetschef och fördjupa arbetet inom de fyra fokusområden som formulerades i hållbarhetsstrategin året innan: Hållbart produkterbjudande, Hållbara medarbetare, Ansvarsfullt företagande och Miljö.

– Hållbarhet är en naturlig del av Euro Accidents verksamhet som försäkringsbolag och är integrerad i våra verksamhetsplaner. Våra försäkringar och tjänster bidrar inte minst till att skapa ekonomisk trygghet och bättre hälsa för nästan en halv miljon människor i Skandinavien. Ett bidrag som gör skillnad för människor, företag och samhället i stort, avslutar Thomas Petersson.

Ladda ner Årsredovisning och hållbarhetsrapport 2021 (pdf)

Förstasidesbilden från Euro Accidents årsredovisning 2021
Thomas Petersson, vd, Euro Accident Livförsäkring AB

077-440 00 10https://euroaccident.com/se/

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med över 1,7 miljard kronor i bruttopremieinkomst och över 300 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och mår bra. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare.