Europcar lanserar micromobilitet med SEAT MÓ!

I vår gröna fossilfria mobilitetssatsning lanserar Europcar för första gången i Sverige möjlighet att hyra motorcykel.

SEAT MÓ e-Scooter 125 är det nya, eldrivna sättet att smidigt och lätt ta sig fram genom stan. Med en motorcykel som är 100% eldriven blir resan både tyst och utsläppsfri. Vi kommer att erbjuda SEAT MÓ på vårt kontor i Hammarby Sjöstad vilket passar utmärkt i en stadsdel som satsar på en hållbar utveckling av transporter och delningsekonomi. Testa SEAT MÓ över dagen eller varför inte ha egen motorcykel en hel månad.
SEAT MÓ e-Scooter 125 har lagringsplats för två hjälmar, automatväxel med back, en räckvidd på upp till 137 km och en topphastighet på upp till 95 km/h

”I vår utveckling av nya hållbara mobilitetslösningar så kan vi nu som betatest erbjuda kunder på vår station Hammarby Sjöstad i Stockholm att hyra helt nya SEAT MÓ eScooter 125 som går 100% på el. SEAT MÓ eScooter 125 är ett mycket spännande komplement som möter ett snabbt växande kundintresse av mikromobilitet, som kommer spela en viktig roll i morgondagens städer.” – Mickael Bogered, VD Europcar Sverige.

Vi tror att vägen till hållbar mobilitet nås genom ökad elektrifiering, ökad delning och att erbjuda fordon matchade för ditt aktuella behov. Denna vision återspeglas i våra flexibla mobilitetslösningar. Oavsett ditt behov är timmar eller år – ifall du finns i storstad eller landsbygd – så vill vi utmana gamla tankesätt och ge ett flexiblare och hållbarare alternativ till det traditionella bilägandet. Vi är en stor aktör i Europa och i Sverige har vi 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.

Cathrin IdénChief Commercial OfficerEuropcar Sverige