Europcar ny partner åt SDHL

Svenska Spel Damhockeyligan (SDHL) har inlett ett samarbete med mobilitetsföretaget Europcar. Samarbetet ska stärka båda varumärkena och ta svensk damhockey till en högre och mer konkurrenskraftig nivå.

- SDHL är på en spännande resa med ett ständigt ökat intresse från både publik och sponsorer. Tillsammans med Europcar startar vi även en hockeyfond som jag tror är ett perfekt sätt att skapa ett fortsatt ökat intresse kring sporten och klubbarna samtidigt som vi kan lyfta fram eldsjälarna som gör elithockeyn möjlig, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.

Svenska Damhockeyligan SDHL är en av världens ledande ishockeyligor och består idag av 10 lag. SDHL ägs av de klubbar som spelar i ligan och har till uppgift att tillvarata klubbarnas gemensamma sportsliga och kommersiella intressen.

Hockeyfonden som startas syftar till att lyfta fram och hylla eldsjälar inom svensk damhockey. Samarbetet mellan SDHL och Europcar sträcker sig över säsongen 2021/2022 med option om 2022/2023 och som en del i samarbetet erbjuds samtliga klubbar i SDHL rabatterade priser på bilar och bussar.

- Det känns enormt inspirerande att vara med och stärka svensk damishockey och genom vårt samarbete göra svensk ishockey mer jämställd. Vi vill vara med och bidra till ökad samåkning & ökad flexibilitet genom vårt erbjudande till alla ligans klubbar. Det känns också otroligt inspirerande med vår gemensamma fond där vi vill lyfta fram och höja upp enskilda individer inom svensk damishockey. Det kan vara en ledare som lägger ned själen i det ideella arbetet eller en ung talang som har potential att bli vår nästa stjärna i Damkronorna, säger Marco Tiempo, affärsområdeschef & sponsoransvarig på Europcar.

Europcar Sveriges koppling till idrotten är tydlig genom #europcarälskarsport och bolaget har idag samarbeten med Svenska Ishockeyförbundet, Innebandyförbundet, Golfförbundet och Skidförbundet.

Angelica Lindeberg, kommersiell chef SDHL, 073-745 70 31
angelica.lindeberg@sdhl.se