Exakta är friidrottens nya tryckeripartner

Från mitten av mars är den grafiska koncernen Exakta ny partner till Svensk Friidrott. Förutom tryck i olika tekniker erbjuder Exakta även idéutveckling, grafisk design, produktion och lagerhållning. Inom ramen för samarbetet med Svensk Friidrott kommer Exakta hjälpa till med bland annat årsberättelse, regelbok, exponeringsmaterial och utbildningsbroschyrer.

Det är dock inte bara förbundsverksamheten som kan ha nytta av samarbetet med Exakta utan företagets tjänster lämpar sig även mycket bra för föreningar och evenemang.

Det är jätteviktigt för oss att ha en bra samarbetspartner inom den här branschen, där vi själva har stor behov av produkter och tjänster. Vi ser fram emot att samarbetet och att tillsammans kunna utveckla utbudet av produkter och tjänster under de kommande åren, säger Jan Larsson, marknadschef Svensk Friidrott.

- Vi ser ett stort värde att förknippas med friidrotten i vår marknadsföring och kommunikation. Friidrotten står bland annat för gemenskap och integration vilket är viktigt på alla nivåer inom vårt samhälle och stämmer mycket väl in på Exaktas värdegrund, säger Hans Ekelund, plats- & försäljningschef Exakta Borås.

Svensk Friidrott uppgift är att främja, utveckla, organisera och administrera friidrotten i Sverige, samt att företräda den internationellt och ansvara för landslagets verksamhet. Förbundet bildades 1895 och är ett av Sverige största idrottsförbund med drygt 600 000 medlemmar, organiserade i knappt 1 000 föreningar. I tillägg deltar varje år över en halv miljon svenskar i motionslopp och nästan var fjärde vuxen svensk löptränar minst en gång i veckan. Svensk Friidrott står för en idrott som är för alla, där man agerar tillsammans. En idrott som är rättvis och ärlig, och en individuell utmaning.