F17-VM i Lidköping flyttas till mars 2022

F17-VM i bandy som skulle ha spelats i Lidköping den 21-23 januari 2022 flyttas fram till mars. På grund av den rådande situationen kring covid-19 och de restriktioner som gäller har Federation of International Bandy (FIB) flyttat mästerskapet till 11-13 mars 2022. Turneringen spelas då som planenerat i Lidköping i Sparbanken Lidköping Arena.

Preliminära F17-truppen på samling i Skövde , december 2021 Foto: Gert Holmér

– Vi är tacksamma att Lidköpings kommun med kort varsel kunde få fram ett nytt datum för F17-VM så snabbt, samt att alla nationer kunde acceptera detta. Det är viktigt att turneringen kan genomföras och vi hoppas att pandemin lugnar ner sig tills det blir dags, säger Ingemar Sixtensson, ordförande i Lidköpings AIK.

– Dessutom är det glädjande att våra sponsorer och samarbetspartners med boende, mat och transporter fortsatt ställer upp, avslutar Ingemar Sixtensson.

F17-VM spelas i Sparbanken Lidköping Arena och arrangeras av Lidköpings AIK, Lidköpings kommun och Svenska Bandyförbundet.

Anders Bergström
Ordförande Svenska Bandyförbundets landslagskommitté

Preliminära F17-truppen på samling i Skövde , december 2021 Foto: Gert Holmér

Svenska Bandyförbundet har till uppgift att främja och administrera den organiserade bandyn i Sverige, och att företräda den internationellt.

Svenska Bandyförbundet och Tradera inleder samarbete - vill göra idrottssverige mer cirkulärt3.1.2022 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Svenska Bandyförbundet inleder ett samarbete med Tradera där målet är att få hela bandysverige att handla mer cirkulärt och där pengarna som tjänas in går tillbaka till klubbarna. Nyligen lanserades Donera med Tradera och nu utökar Tradera denna satsning genom att engagera idrottsrörelsen. Svenska Bandyförbundet är det första specialidrottsförbundet som ingår i samarbetet. På Tradera samlas varje år flera miljoner kronor in till välgörenhet.