​Få platser kvar till Almedalen direkt från Malmö

Söndagsflygningarna direkt från Malmö till Almedalen är fullbokade. Lördag- och måndagsflygen har endast få platser kvar. Inrikesflygbolaget BRA har till årets almedalsvecka, 1-8 juli, totalt 348 flygavgångar från hela Sverige, vilket innebär rekord i antal flygningar till Gotland under en politikervecka. Ändå är flera av flygen fullbokade och bokningstakten tilltar nu varje dag.

BRA flyger direkt till Visby och Almedalen från Malmö, Bromma, Göteborg, Ängelholm, Norrköping, Sundsvall, Umeå och Östersund.

– Vi ser att trycket på bokningar till Gotland under politikerveckan tilltar. Nu har de flesta sina program och deltagaraktiviteter klara och vet var och när de ska medverka, säger Jim Hofverberg på flygbolaget BRAs kommunikationsavdelning.

– Erfarenheten säger att platserna till och från Almedalen i det närmaste kommer att ta slut så det gäller att säkra sig en stol så snart som möjligt, fortsätter Jim.

– De som inte får en plats på direktflygen till Gotland från Malmö kan försöka boka flygresan via Stockholm Bromma, avslutar Jim.

De allra flesta flygningarna görs med bolagets klimatsmartare propellerflygplan, som inte flyger på hög höjd och därmed inte orsakar höghöjdsutsläpp av koldioxid.

Från och med april i år erbjuder BRA alla som reser med bolaget att flyga med 100 % biobränsle. Ett tillval vid bokningen för 300 kronor säkerställer att flygresan görs med fossilfritt biobränsle.

Biobränslet inhandlas och tankas av BRA i efterhand. Det vanliga jetbränslet byts då ut mot biobränsle i motsvarande mängd som kunderna köpt.

Platstillgång direkt till politikerveckan på Gotland:

Från Malmö

Lördag 30/6: Fåtal platser kvar.

Söndag: 1/7: Fullbokat

Måndag 2/7: Fåtal platser kvar.

Tisdag3/7: God platstillgång.

Onsdag 4/7: God platstillgång.

Från Stockholm, Bromma:

Lördag 30/6: God platstillgång.

Söndag: 1/7: Fåtal platser kvar.

Måndag 2/7: Fåtal platser kvar.

Tisdag3/7: God platstillgång.

Onsdag 4/7: God platstillgång.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.