Fastighetsägarna GFR delar ut stipendium

Fastighetsägarna GFR utlyser med start 2023 ett uppsatsstipendium på 30 000 kronor. Syftet är att uppmuntra studenter att intressera sig för fastighetsbranschens frågor.

Fastighetsbranschen utgör samhällets infrastruktur och är en av Sveriges största och viktigaste branscher. I en föränderlig omvärld är branschen ständigt i behov av nya kunskaper. Fastighetsägarna GFR har därför beslutat sig för att instifta ett uppsatsstipendium på 30 000 kronor. Uppsatsen ska ha en tydlig koppling till fastighetsbranschens verksamhet och vara skriven under perioden 1 januari till 31 juli 2023.

- Vi hoppas att stipendiet ska få fler studenter att intressera sig för fastighetsbranschens frågor. De är mångfacetterade, intressanta och komplexa. Som branschorganisation engagerar vi oss i allt från stadsutveckling och hyresmarknadens funktionssätt till skatter, energi- och trygghetsfrågor. Det finns många intressanta frågeställningar säger Rikard Ljunggren, vd på Fastighetsägarna GFR.

Studenter från samtliga akademiska discipliner är välkomna att söka stipendiet. Uppsatsen ska dock vara skriven på ett lärosäte som ligger i Fastighetsägarna GFR:s region. Stipendiet finansieras av Fastighetsägarnas projektmedelsfond.

Läs mer här: https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/organisation/fastighetsagarna-gfr/stipendiefonden/

David BjörnbergOmvärldsanalytiker Fastighetsägarna GFR

Fastighetsägarna GFR: Västra Götalands län, Värmlands län, Hallands län, Jönköpings län, Kalmar län och västra Östergötlands län.

Tel:031-755 33 03david.bjornberg@fastighetsagarna.se