FATTA! med Cleo och JUCK intar Tonhallen

Fotograf: Saga Berlin

Imorgon kommer den högaktuella föreställningen FATTA! med Cleo och JUCK till Sundsvall. En föreställning om sexuellt våld och samtycke. För att möjliggöra att fler Sundsvallsbor ska kunna gå på föreställningen byter nu arrangören Scen Sundsvall spelplats till Tonhallen. Fler biljetter släpps nu till den tidigare slutsålda föreställningen som skulle spelats på Konsertteatern. Inför föreställningen sänks även priset för ungdomsbiljetter (upp till 26 år) till 200 kr.

Fatta! med Cleo och Juck är ute på turné med Riksteatern. Föreställningen tar sin utgångspunkt i organisationen FATTAs budskap för samtycke och mot sexuellt våld. Den framförs av dans och performancegruppen JUCK tillsammans med rapparen och låtskrivaren Cleo.

För mer information: Joakim Johansson Press- och PR-ansvarig joakim.johansson@riksteatern.se Tel: 070-528 99 15

Fotograf: Saga Berlin

Power! Döv-communityts superstjärnor gör tabufylld performanceföreställning13.3.2023 05:00:00 CET | Pressmeddelande

Med poesi, dans och visuell storytelling skärskådar tvillingsystrarna Jamila och Amina Quahid normer och tabun i en föreställning om att leva upp till förväntningar och att våga göra det oväntade. Jamila och Amina Ouahid är världskända inom döv-communityt för sitt speciella och starka uttryck. I vår står de på scen i föreställningen Power i regi av Mindy Drapsa. Urpremiär 16 mars.

Radioprofilen Nanna Olasdotter Hallberg debuterar som dramatiker med Karl Marx-influerad dystopi för tonåringar6.3.2023 05:30:00 CET | Pressmeddelande

Sci-Fin Famnen är ett framtidsscenario där de flesta människor inte lever IRL. I den digitala världen finns varken smärta, död eller värdsliga drifter men kvar på jorden finns en vloggare som insisterar på att paradiset finns på vår fysiska planet. Famnen är en nyskriven monolog av Nanna Olasdotter Hallberg i regi av skådespelaren och regissören Lola Zackow.