Fem beslut i Svenska Ishockeyförbundets tävlingsnämnd

Här bifogas fem beslut i Svenska Ishockeyförbundets tävlingsnämnd, 27 oktober 2021.

ÄRENDE: 99–21/22

Efter att ha blivit uppmärksammade av det Finska Ishockeyförbundet att en try out-spelare har deltagit i seriespel har Svenska Ishockeyförbundet upprättat en anmälan om okvalificerad spelare till Tävlingsnämnden.

§ 5:12 OKVALIFICERAD SPELARE Spelare är okvalificerad när spelare deltagit i spel trots att han/hon enligt SIF:s, RF:s eller IIHF:s regelverk inte varit behörig att delta.

Förening som spelat match med okvalificerad spelare ska anses ha förlorat matchen. Om den icke felande föreningen vunnit matchen gäller det uppnådda målresultatet. I annat fall räknas målresultatet som 5-0.

BESLUT

Tävlingsnämnden konstaterar att Bodens HF i följande matcher i ATG Hockeyettan Norra har spelat med okvalificerad spelare enligt §5:12 SIF:s Tävlingsbestämmelser första stycket:

Bodens HF-Kiruna AIF 2021-10-03
Kalix HC-Bodens HF 2021-10-06
Bodens HF-Tegs SK Hockey 2021-10-09

Enligt §5:12 SIF:s Tävlingsbestämmelser andra stycket ska Bodens HF därför anses ha förlorat matcherna. Slutresultaten i ovan nämnda matcher fastställs enligt följande:

Bodens HF- Kiruna AIF 2021-10-03, 0–5
Kalix HC-Bodens HF 2021-10-6, 4–3
Bodens HF-Tegs SK Hockey 2021-10-09, 0–5

ÄRENDE: 115–21/22
Till Tävlingsnämnden har det inkommit en anmälan från Svenska Ishockeyförbundets Tävlingschef gällande Örnsköldsvik HF för uteblivande från matchen Bodens HF-Örnsköldsvik HF 2021-10-10 i ATG Hockeyettan Norra vilket kan anses strida mot §5:11 Uteblivande från eller brytande av match i SIF:s Tävlingsbestämmelser.

§ 5:11 UTEBLIVANDE FRÅN ELLER BRYTANDE AV MATCH Om förening uteblir från match kan serieadministratören fastställa resultatet 5–0 och/eller besluta om andra åtgärder.

BESLUT

Tävlingsnämnden konstaterar att Örnsköldsvik HF har uteblivit från matchen Bodens HF-Örnsköldsvik HF 2021-10-10 16.00 i ATG Hockeyettan Norra.

Med stöd av §5:11 första stycket i SIF:s Tävlingsbestämmelser fastställer Svenska Ishockeyförbundets Tävlingsnämnd därför slutresultatet till 5–0 i matchen Bodens HF-Örnsköldsvik HF 2021-10-10 16.00 i ATG Hockeyettan Norra.

ÄRENDE: 116–21/22
Till Tävlingsnämnden har det inkommit en anmälan från Svenska Ishockeyförbundets Tävlingschef gällande Mörrums GoIS IK för uteblivande från matchen Karlskrona HK- Mörrums GoIS IK 2021-10-13 i ATG Hockeyettan Södra vilket kan anses strida mot §5:11 Uteblivande från eller brytande av match i SIF:s Tävlingsbestämmelser.

BESLUT

Tävlingsnämnden konstaterar att Mörrums GoIS IK har uteblivit från matchen Karlskrona HK-Mörrums GoIS IK 2021-10-13 19.00 i ATG Hockeyettan Södra.

Med stöd av §5:11 första stycket i SIF:s Tävlingsbestämmelser fastställer Svenska Ishockeyförbundets Tävlingsnämnd därför slutresultatet till 5–0 i matchen Karlskrona HK-Mörrums GoIS IK 2021-10-13 19.00 i ATG Hockeyettan Södra.

ÄRENDE 117–21/22

Till Tävlingsnämnden har det inkommit en anmälan från Svenska Ishockeyförbundets Tävlingschef gällande Kalix HC för uteblivande från matchen Bodens HF- Kalix HC 2021-10-20 i ATG Hockeyettan Norra vilket kan anses strida mot §5:11 Uteblivande från eller brytande av match i SIF:s Tävlingsbestämmelser.

BESLUT

Tävlingsnämnden konstaterar att Kalix HC har uteblivit från matchen Bodens HF- Kalix HC 2021-10-20, 19.00 i ATG Hockeyettan Norra.

Med stöd av §5:11 första stycket i SIF:s Tävlingsbestämmelser fastställer Svenska Ishockeyförbundets Tävlingsnämnd därför slutresultatet till 5–0 i matchen Bodens HF-Kalix HC 2021-10-20 19.00 i ATG Hockeyettan Norra.

ÄRENDE 118–21/22

Till Tävlingsnämnden har det inkommit en anmälan från Svenska Ishockeyförbundets Tävlingschef gällande Vimmerby HC för uteblivande från matchen Karlskrona HK-Vimmerby HC 2021-10-17 i ATG Hockeyettan Södra vilket kan anses strida mot §5:11 Uteblivande från eller brytande av match i SIF:s Tävlingsbestämmelser.

BESLUT

Tävlingsnämnden konstaterar att Vimmerby HC har uteblivit från matchen Karlskrona HK-Vimmerby HC 2021-10-17 16.00 i ATG Hockeyettan Södra.

Med stöd av §5:11 första stycket i SIF:s Tävlingsbestämmelser fastställer Svenska Ishockeyförbundets Tävlingsnämnd därför slutresultatet till 5–0 i matchen Karlskrona HK-Vimmerby HC 2021-10-17 16.00 i ATG Hockeyettan Södra.

Bifogat finnes besluten i sin helhet.