Förändrat ledarskap för Novamedia Sverige AB

Cecilia Bergendahl, Managing Director för Novamedia Sverige AB, väljer att lämna företaget efter sex år.
Cecilia Bergendahl

Cecilia Bergendahl väljer att gå vidare och lämnar bolaget den 31 mars 2020. Hennes ansvarsområden kommer då tas över av bolagets två kvarvarande Managing Directors, Anders Årbrandt och Eva Struving.

-       Det har varit en stor förmån att vara Managing Director för Novamedia Sverige och Lotteriföreståndare för Svenska Postkodföreningen. Sedan jag började i januari 2014 har mycket skett med ny spellagstiftning, digitalisering och ökad konkurrens. Jag är oerhört stolt över att ha bidragit till framgångarna för Svenska Postkodlotteriet och den sedan länge efterlängtade etableringen av Norska Postkodlotteriet, säger Cecilia Bergendahl.

Sedan starten 2005 har Svenska Postkodlotteriet genererat mer än 10 miljarder kronor till ideella organisationer, tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 100 svenskar blivit miljonärer. Novamedia Sverige AB driver lotteriet på uppdrag av Svenska Postkodföreningen, som innehar en lotterilicens utfärdad av Spelinspektionen.

-       Vi är väldigt tacksamma för Cecilias värdefulla bidrag till Svenska Postkodlotteriets fortsatta framgångar de senaste sex åren och även etableringen av Norska Postkodlotteriet. Med sin expertis och engagemang har hon spelat en avgörande roll i många viktiga skeenden hos Svenska Postkodlotteriet, säger Boudewijn Poelmann, styrelseordförande för Novamedia Sverige AB.

Ledningen i Novamedia Sverige kommer framöver att utgöras av bolagets två övriga Managing Directors Anders Årbrandt och Eva Struving.

-       Svenska Postkodlotteriet har, förutom Cecilia Bergendahl, ytterligare två väldigt kompetenta och erfarna Managing Directors i Anders Årbrandt och Eva Struving. De båda kommer nu ta över Cecilias roll och ansvar, säger Boudewijn Poelmann, styrelseordförande för Novamedia Sverige AB.

Olof Lavesson, kommunikationschef Novamedia Sverige AB
070-2368100, olof.lavesson@postkodlotteriet.se

Cecilia Bergendahl

Novamedia Sverige AB är operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat mer än 10 miljarder kronor till ideella organisationer - tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 100 svenskar blivit miljonärer.