Första hyresgästerna flyttar in i Ebbepark

I dag flyttar Stångåstadens första hyresgäster in i Linköpings nya stadsdel Ebbepark. Intresset för att bo i området är stort och lägenheterna i den första etappen blev snabbt uthyrda.

De första hyresgästerna i Ebbepark får sina nycklar och flyttar in.

Stångåstaden bygger både hyresrätter och bostadsrätter i Ebbepark och kommer under de närmaste åren bygga ungefär 800 nya bostäder. Ebbepark, som ligger i Östra Valla mitt emellan universitetet och centrum, erbjuder en mix av bostäder, verksamheter och service.

Nu har det alltså blivit dags för de första hyresgästerna att flytta in. Totalt kommer ett trettiotal hushåll att flytta in i kvarteret Lugnet under de kommande veckorna.

-          Just nu händer verkligen mycket i området, både när det gäller bostäder, verksamhetslokaler och service. Vi bygger mycket bostäder i Ebbepark men vi ser också ett stort intresse för att bo här. I stort sett alla våra hyresrätter är uthyrda fram till mars nästa år. Vi ser även ett ökande intresse och efterfrågan för våra bostadsrätter, säger Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden.

Under hösten är det dags för nästa gäng att flytta in i Ebbepark. Då är det de första bostadsrättsinnehavarna som flyttar in. Därefter kommer nästa etapp hyresgäster som flyttar in i december. Totalt kommer ett hundratal hushåll att ha flyttat in i Ebbepark innan årets slut.

Ebbepark

Ebbepark utvecklas av Stångåstaden, Sankt Kors och Lejonfastigheter, tre kommunägda fastighetsbolag med ansvar för bostäder, kommersiella lokaler och lokaler för offentlig verksamhet. I Ebbepark skapas en ny typ av levande stadsdel för boende, företag och besökare med hållbarhet i fokus och där nya lösningar testas inom testbädd Ebbepark.

Försäljningen av Stångåstadens bostadsrätter i området sker i samarbete med Skandiamäklarna.

De första hyresgästerna i Ebbepark får sina nycklar och flyttar in.

Nu satsar vi i Berga28.4.2021 15:21:35 CEST | Blogginlägg

I dag har vi gått ut med nyheten att vi tillsammans med ICA Fastigheter, HSB Östergötland och Heimstaden inleder ett samarbete för en långsiktig utveckling av Berga centrum i Linköping. Vi är alla etablerade aktörer i området redan idag och i korta drag går samarbetet ut på att vi krokar arm och arbetar tillsammans för att utveckla Berga centrum till ett levande och attraktivt stadsdelscentrum med en mix av handel, bostäder och annan samhällsservice. Det är vår övertygelse att vi gör detta bäst tillsammans och att vi med vår gemensamma kunskap kan åstadkomma en större förändring tillsammans än var och en för sig.