Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.

- Alla kakor och snacks som inte varit inlåsta var helt slut, vartenda fat var länsat, skrattar Linda Björkenäs som är Konceptansvarig för ombordservice och lounger hos flygbolaget BRA.

Swedavia som driver den nu helt moderniserade och nyrenoverade flygplatsen och som ansvarar för att låsa lounge-lokalen, hade helt enkelt missat det inför helgen. Det innebar ingen säkerhetsrisk och det hela kan tillskrivas nya rutiner och den mänskliga faktorn.

- Ingen skada är skedd och vårt förtroende för Swedavia består, fortsätter Linda, vi är snarare glatt överraskade av att vår helt nya lounge på Bromma flygplats är så intressant att man till och med vill sitta där i mörkret, när det egentligen är stängt.

Brysselresenärerna hann med sitt flyg och om BRA serverade Brysselkex i loungen förtäljer tyvärr inte historien.

Notering: BRA invide förra veckan en helt ny lounge på den nu moderniserade och nyrenoverade Bromma flygplats i Stockholm. NYHET: Från nu är det även möjligt för alla som önskar att köpa access till BRAs flygplatslounger vid biljettbokning, för 199 kronor.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.