Lidl Sverige

Frasiga våfflor med Lidls topptestade mix

Dela
I Expressens stora test av färdig våffelmix belönades Lidls eget varumärke Belbake med fyra av fem getingar, ett toppbetyg. Våfflorna beskrevs som vackert gyllenbruna med luftig konsistens och var dessutom testets billigaste mix.

Inför våffeldagen den 25 mars testade Expressen sex sorters våffelmix för att ta reda på vilken som resulterar i godast våfflor. Lidls varumärke Belbake, som var testets billigaste, hamnade i toppligan. De färdiggräddade våfflorna beskrevs som vackert gyllenbruna med luftig konsistens och gavs fyra getingar i betyg.

- Är det något som karaktäriserar en riktigt bra våffla så är det frasighet. Därför är det väldigt glädjande att höra att vår mix skapar perfekt frasande våfflor som doftar gott och smörigt. Att det dessutom är testets billigaste mix gör den helt enkelt till ett ypperligt exempel på att vi erbjuder högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Våfflorna från Belbake beskrivs som ”doftar gott och smörigt. De är vackert gyllenbruna och ser frasiga och goda ut. Konsistensen är luftig och frasar perfekt när man äter den, även om någon tycker att den blir något degig efter en stund. Både sältan och sötman kommer fram på ett bra sätt utan att ta över. ”Den här kommer alla vara nöjda med på våffelkalaset”, blir någons betyg.”

Förpackningen med våffelmix kostar 14,90 kronor och finns i alla Lidls butiker.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye